آغاز بهره برداری از پروژه آبرسانی به ۱۳روستا در ایلام

۱۳ پروژه آبرسانی در استان ایلام در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران از طریق ویدیوکنفرانس توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام صبح روز سه شنبه در حاشیه برگزاری  این مراسم، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به ۱۳روستای استان ایلام با اعتبار ۱۰۳میلیارد و ۱۱۸میلیون به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

 

«نورالله تیموری» افزود: برای اجرای این پروژه سه دهنه چشمه، یک مخزن هزار و ۸۰مترمکعبی، ایستگاه‌های پمپاژ با ظرفیت ۹لیتر بر ثانیه، ۹هزار و ۵۰متر لوله‌گذاری خطوط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه توزیع به طول۲۲٫۵۵۲ متر و نیرورسانی به طول ۳۰۰متر احداث و اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات این پروژه‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است، یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه آبرسانی در شهرستان‌های چوار، ملکشاهی، دره شهر، سیروان، هلیلان و آبدانان هفت هزار خانوار از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

 

تیموری با اشاره به اینکه هم اکنون از تعداد ۱۲۵روستای استان که قبلا به صورت سیار آبرسانی می‌شدند تنها ۲۲روستا باقی مانده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تخصیص به موقع اعتبارات در ۲سال آینده این عدد به صفر خواهد رسید و تمام روستا‌های ایلام برای اولین بار در کشور دارای آب قابل شرب تصفیه شده خواهد بود.

 

گفتنی است،  ۹۸.۵درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از ۱۷۰هزار نفر در ۴۹۸روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

کد خبر 1030542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha