هشدار سطح زرد هواشناسی برای سامانه جدید بارشی صادر شد

محمدی از صدور سطح هشدار زرد برای سامانه جدید بارشی که از فردا ۶ اسفند ماه وارد استان خواهد شد را صادر کرد.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی جوی نسبتاً پایدار تا عصر  امروز سه شنبه ۵ اسفند در غالب مناطق استان حاکم خواهد شد و طی این مدت آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در نواحی مرکزی و جنوبی با وزش باد جنوبی پیش بینی می شود.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از روز چهارشنبه 6 اسفندماه با تقویت جریانات شمالی و نیز مرطوب خزری شاهد افزایش ابرناکی، وزش باد خزری تند تا گاهی نسبتاً شدید، رخداد مه، کاهش محسوس دمای هوا به ویژه در نواحی شمالی استان و در غالب مناطق بارش خفیف برف خواهیم بود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: فعالیت این سامانه بارشی و سرد باعث کاهش محسوس دما و بارش برف و باران در نوار شرقی استان به ویژه در مناطقی از شهرستان های بیله سوار، نمین و خلخال خواهد شد.

 

محمدی اضافه کرد: این شرایط ناپایدار جوی تا اوایل وقت جمعه ۸ اسفندماه در استان تداوم خواهد داشت و از شهروندان که قصد تردد در جاده های کوهستانی و برف گیر استان را دارند توصیه می شود وسایط نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

 

وی اذعان داشت: از هم استانی ها درخواست می شود تا در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی و از تردد غیر ضروری به ویژه در ارتفاعات، نواحی کوهستانی و حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

 

 

کد خبر 1030588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha