کاهش آسیب های فیزیکی به میراث فرهنگی با آموزش های آموزش و پرورش فارس

فدایی گفت: آموزش و پرورش با ارایه آموزش های به موقع، نقش مهمی در دوستی کودکان و نوجوانان با تاریخ و میراث فرهنگی خود دارد که موجب کاهش آسیب های فیزیکی به آثار میراثی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید فدایی»، امروز (سه شنبه 5 اسفند) در دیدار و گفت و گوی تخصصی با مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت گفت: لازم است تا به منظر فرهنگی طبیعی تخت جمشید در جوامع بین المللی پرداخته شود.

 مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: تخت جمشید و محوطه اطراف آن ویژگی‌های منحصر به فرد تاریخی و فرهنگی است و در کاوش های اخیر یافته های دیگری از این تمدن کهن به دست آمده است.

وی اضافه کرد: شهروندان در حفاظت، توسعه و بهره برداری از میراث فرهنگی نقش موثری دارند که با آموزش مناسب می توان این حوزه را به خوبی تقویت کرد.

فدایی تاکید کرد: حوزه میراث فرهنگی در دهه های گذشته زیرمجموعه دستگاه های آموزشی و فرهنگی مانند وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و بعدها استقلال یافته است اما این تغییرات باعث نشده که به ظرفیت های آموزشی و فرهنگی موجود در دستگاه های مرتبط بی اعتنا باشیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با ارایه آموزش های به موقع، نقش مهمی در دوستی کودکان و نوجوانان با تاریخ  و میراث فرهنگی خود دارد که موجب کاهش آسیب های فیزیکی به آثار میراثی می شود که با برنامه های مشترک با میراث فرهنگی باید در این زمینه گام های موثری برداریم.

فدایی با تاکید بر ظرفیت های میراث جهانی تخت جمشید گفت: معرفی و آموزش صحیح این میراث جهانی به دانش اموزان و نسل جدید می تواند بر گردشگر و فرهنگ گردشگری تاثیر مطلوبی بگذارد و همچنین و بستر توسعه اقتصادی جامعه محلی را نیز فراهم کند.

خاطر نشان می شود، «سعید زحمت کشان»، دبیر این نشست در ابتدای برنامه، به تشکیل انجمن دانش آموزی دوستداران میراث فرهنگی استان فارس، تهیه بسته های آموزشی در رابطه با میراث فرهنگی، برگزاری بازدیدهای آموزشی تفریحی برنامه محور و هدفمند، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی مشترک در بستر تاریخی مجموعه جهانی تخت جمشید، تعریف کارگاه های مهارت آموزی هنرهای سنتی، صنایع دستی و مردم شناسی، همکاری دو جانبه در تألیف کتاب، مجلات، مقالات، گزارش های تخصصی و یادداشت های علمی، همکاری دو جانبه در نهادینه شدن فرهنگ گردشگری با طرح پایلوت «تخت جمشید و منظر فرهنگی طبیعی آن» اشاره کرد و از انعقاد تفاهم نامه میراث جهانی تخت جمشید و آموزش و پرورش فارس خبر داد.

کد خبر 1030659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha