توجه به مقوله هنر در اشکال مختلف از ضروریات هر جامعه به ویژه جامعه ایران اسلامی است

رحیمی با اشاره به اینکه توجه به مقوله هنر در اشکال مختلف از ضروریات هر جامعه به ویژه جامعه ایران اسلامی است، گفت: اهمیت این مهم در به ویژه در شیراز که شهر هنر و ادب در ایران مشهور است، دوچندان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (سه شنبه 5 اسفند) در مراسم توزیع نمادین «هنر کارت» که در استانداری فارس، برگزار شد، گفت: ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) را تبریک می گویم و امیدوارم همه بتوانیم پیروان صادقی برای آن امام همام باشیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه توجه به مقوله هنر در اشکال مختلف از ضروریات هر جامعه به ویژه جامعه ایران اسلامی است، اضافه کرد: اهمیت این مهم در به ویژه در شیراز که شهر هنر و ادب در ایران مشهور است، دوچندان می شود.

وی با اشاره به اینکه زیان هنر و ادب زبانی موثر است که هر چه داریم از زبان هنر است و مشاهیر بزرگ استان از طریق هنر و ادب باعث ماندگاری ادب و هنر فارس شد، اظهار کرد: هنر باعث اعتلای روح انسان ها می شود.

رحیمی با اشاره به اینکه هنرمندان وظیفه امیدآفرینی برای جامعه را دارند، تاکید کرد: امید است زبان هنر، در این ایام زبان هنر، زبان امیدآفرین باشد.

به گفته استاندار فارس، هنرمندان معرف فرهنگ غنی فارس در سطوح ملی و بین المللی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید به تهدید و فرصت های کرونا توجه کرد چرا که به علت شیوع بیماری کرونا، تجمع ها کاهش یافته و یکی از بخش هایی که آسیب دید گردشگری و بخش دوم فرهنگ و هنر بوده است، تاکید کرد: تاکید شده است آنچه که از دست دولت بر می آید را انجام دهیم و «هنر کارت» برگ سبزی که از سوی دولت است که به هنرمندان ارائه می شود.

رحیمی با اشاره انجام حمایت های گوناگون از هنرمندان، هم گفت: در حوزه تسهیلات در سامانه «کارا» بالع بر 193 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به حمایت از مشاغل خانگی هم اضافه کرد: برای63  مورد برای مشاغل خانگی مستقل و 9 مورد مشاغل خانگی پشتیبان تسهیلات ارائه شده است، البته اینها یک مسکن است و زمانی که تهدید عمومی پیش آمد، این هزینه ها بر مردم تحمیل می شود و ما به عنوان دولت باید کمک کنیم اما مدعی رفع کامل مشکل نیستیم.

استاندار فارس گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران هم در این ایام بیماری آسیب دیدند و شاید فرصتی برای توجه و کمک به آنان کمتر توجه شده است و امید است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند آنان را مورد توجه قرار دهد.

خاطر نشان می شود، در این مراسم «علیرضا حیدرپورفرد» از حوزه تعزیه، «فتوحی نژاد» از حوزه نقاشی، «محرری» از حوزه خوشنویسی و «صالحی نیا»، از حوزه موسیقی «هنر کارت» های خود را از استاندار فارس تحویل گرفتند.

 

کد خبر 1030678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha