۲۳ هزار شهید دوران دفاع مقدس خوزستان را به سرزمین معراج شهیدان تبدیل کرده است

جوروند با اشاره به اینکه خوزستان دارای ۲۳ هزار شهید و ۳۵ هزار جانباز در دوران دفاع مقدس و ۷۲ شهید مدافع حرم است گفت: از این جهت این استان را معراج شهیدان می‌دانیم چرا که این خاک با افلاک پیوندی شگفت‌انگیز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند» امروز (سه‌شنبه 5 اسفند) در دیدار خانواده شهید مدافع حرم محمد تاجبخش مدیر کانون قیصر امین‌پور شهرستان گتوند که در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم برگزار شد اظهار کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود برادر شهید است و همچنین رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور جهت حضور در این جلسه سپاسگزارم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: خوزستان سرزمین خون و شهادت و معراج کبوتران خونین بال هشت سال دفاع مقدس و حریم حرکت شهیدان حرم حسینی و زینبی و قطعه‌ای از آسمان است که در قوس نزول هبوط کرده است.

 

وی اضافه کرد: سه‌شنبه‌های تکریم چشمه‌سار شست‌وشوی جان جهان و پیوندی میان اهل زمین و آسمانیان است و امروز این سه‌شنبه با نام شهید محمد تاجبخش پیوند خورد و همزمانی این پاسداشت با نزدیکی 18 اسفند سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را نباید ساده انگاشت.

 

جوروند تصریح کرد: شهید تاجبخش خود مدیر کانون فرهنگی هنری مساجد بوده که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید و این انتخاب پیش از آنکه انتخابی هوشمندانه باشند انتخابی از سر مکاشفه و شهود است به خصوص در این شهرستان که به ایمان و تقوا و صلاح و فلاح شهره و شهر قیصر امین‌پور‌ شاعر معاصر حماسی است.

 

وی ابراز کرد: خوزستان را از آن جهت معراج شهیدان می‌دانیم که این سرزمین 23 هزار شهید، 35 هزار جانباز، 2 هزار و 750 آزاده، 72 شهید مدافع حرم، یک هزار و 650 بانوی شهیده، یک هزار و 350 بانوی جانباز و یک هزار و 400 جانباز شیمیایی را در آغوش خود پرورانده است و این القاب آسمانی و الهی نشان می‌دهد که این خاک با افلاک پیوندی شگفت‌انگیز دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلف و متنوعی همچون شب‌های شعر، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تجسمی، خاطره‌گویی و ده‌ها برنامه دیگر رقم خورد که سهم کوچکی از حوزه فرهنگ و هنر و در راستای هفته نکوداشت دلاوری و سلحشوری بود.

 

کد خبر 1030709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha