ضرورت نگاه بلندمدت  و پرهیز از موازی کاری  در دستگاه‌های فرهنگی

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر ضرورت نگاه بلندمدت و وحدت گفتمانی و اجرایی و پرهیز از موازی کاری گفت: با انجام این اقدامات تحولی اساسی در حوزه فرهنگ ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، نشست صمیمی ادارات فرهنگی تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی امروز (سه شنبه ۵ اسفند) با حضور سرپرست جدید فرمانداری و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بندرماهشهر در اداره تبلیغات بندرماهشهر برگزار شد.

 

«حجت الاسلام سیدعابدین موسوی» در این جلسه با تاکید بر ضرورت نگاه بلندمدت و پرهیز از موازی کاری و ضرورت وحدت گفتمانی و اجرایی اظهار کرد: جایگاه فرماندار در مدیریت شهر بسیار مهم و تاثیرگذار است و ما امیدواریم خصوصا در حوزه فرهنگ شاهد تحول اساسی در شهر باشیم.

 

رئیس اداره ویژه تبلیغات اسلامی بندرماهشهر افزود: ضرورت دارد به خاطر انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی شهرستان بلندمدت فکر کنیم و لازمه آن یک اتاق فکر نخبه و مخلص و با انگیزه است که طبیعتا مدیران فرهنگی شهرستان از ارکان آن باید باشند و در این راه یاور فرماندار خواهند بود.

 

در این نشست مصوب شد که شورای فرهنگ عمومی با قدرت و حضور شخص فرماندار منظم و قوی و مستمر برگزار شده و برخی جلسات شورای تامین  و کمیته بحران با حضور نهادهای فرهنگی برگزار شود.

 

همچنین مقرر شد در شورای سیاست گذاری شورای راهبردی نهادهای فرهنگی در موضوع بودجه فرهنگی مورد مشورت قرار گیرند و در سیاست گذاری و تصویب بودجه نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

 

تشکیل شورای عالی قرآن جهت ساماندهی به فعالیت های قرآنی و پرهیز از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن  و تشکیل شورای عالی فضای مجازی جهت ساماندهی آموزش سیاستگذاری و نظارت بر عملکرد فعالان رسانه ای با رویکرد حمایتی و تنظیم به موقع و سریع تر برنامه جامع فرهنگی 1400 شهرستان با کمک دستگاه های فرهنگی از دیگر مصوبات این نشست بود.

 

در پایان مقرر شد که توجه ویژه ای به مجموعه های مردمی و تدبیر جهت سازماندهی آنها در قالب و ساختار اجرایی جهت ایجاد قدرت مضاعف در دستگاه های اجرایی و پرهیز از موازی کاری و اهمال احتمالی در حق این عزیزان خدوم و مخلص انجام شود.

 

کد خبر 1030763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha