حضرت علی(ع) الگوی جوانمردی است

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: حضرت علی(ع) به عنوان یک نمونه و الگوی جوانمردی محسوب می شود.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: حضرت علی(ع) به عنوان یک نمونه و الگوی جوانمردی محسوب می شود که در آیین فتوت و جوانمردی، شخصیت هایی مطرح هستند که والاترین آنها حضرت علی(ع) است.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: در اسلام به ویژه در ایران، تداوم نبوت حضرت رسول(ص) را در امامت می دانیم، حضرت علی(ع)، پدر معنوی شیعیان است و مردان شیعه با الگوگیری از آن امام همام باید رفتارشان را تنظیم کنند.

 

علیپور عنوان کرد: روز ولادت مولود کعبه، بسیار مهم محسوب می شود چرا که یادآور الگوی مناسب زندگی پدران است، رفتار امیرالمومنین(ع) با فرزند، همسر و فرزندانشان، الگوی همه پدران باید باشد و آن حضرت، اولین الگوی اعتقادی برای تمام پدران، مناسب و شایسته محسوب می شود که نام گذاری ولادت آن امام همام به نام روز پدر بسیار خجسته و مبارک است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این روز بر دست های پینه بسته، صورت های چروکیده، دست های لرزان پدران، بوسه ای زده شود تا ذره ای از  قلب صاف پدران، طراوت یابد.

 

وی تصریح کرد: ارزش پدران باید در تمام طول عمر، دانسته شود و قدردان زحمت های این فرشتگان آسمانی بود که بیشتر اوقات، محبت آنها بر زبانشان، جاری و ساری نمی شود.

 

 مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: در روز پدر همچنین باید به یاد پدرانی بود که دستشان از این دنیای فانی، کوتاه است اما روح آنها بی شک در تمام زندگی به فکر فرزندان خویش در تکاپو و نگران در اطراف فرزند به حرکت در می آید.

 

علیپور ادامه داد: روز پدر را باید به آقایانی تبریک گفت که غیرت و همت خویش را به هیچ گوهر دنیوی نمی فروشند و همچون کوه، استوار هستند نظیر شهدای میهن عزیز که در جوانی، جان های خود را در دست گرفتند و مردانه به جبهه های حق علیه باطل، شتافتند.

 

وی افزود: روز پدر را باید به پسران این سرزمین تبریک گفت که در اندک زمانی، مردان سرزمین ایران می شوند و چون بزرگمردان این زمین، مردانه و با شجاعت از کیان کشور و ناموس خود، دفاع می کنند.

کد خبر 1030851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha