بیش از ۱۵۰ آستارایی همیار طبیعت هستند

گلمحمدی گفت: بیش از ۱۵۰ نفر در شهرستان آستارا در سه بخش دانش ‌آموزی، مروج و محافظ، همیار طبیعت هستند.

«محمدجعفر گلمحمدی» امروز(سه شنبه، ۵ اسفند) با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندر آستارا گفت: فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مقام معظم رهبری هم بر این امر مهم تاکید دارند، چرا که باید این امانت و ودیعه الهی به آیندگان هم برسد.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزاداری بندر آستارا با بیان اینکه منابع طبیعی برای همه مردم است و مختص سازمان یا شخص خاصی نیست و همه برای حفاظت از منابع طبیعی باید تلاش کنند، افزود: باید برای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی همه پای کار بیایند و در اشاعه فرهنگ منابع طبیعی سهم داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ نفر در شهرستان آستارا محافظان طبیعت هستند که در طول سال با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری همراهی و همکاری دارند، تصریح کرد: همیاران طبیعت همراه و پیشگام صیانت از جنگل ها هستند.

 

گلمحمدی ادامه داد: آموزش، ترویج و مشارکت مردمی می ‌تواند در حفظ منابع طبیعی یاری ‌رسان باشد که مهمترین دستاورد این ارتباط، تعامل موثر با مجریان و همیاران طبیعت و تبادل اطلاعات جهت افزایش کمی و کیفی حفاظت از منابع طبیعی است.

 

وی افزود: طرح همیاران طبیعت، طرحی مهم و اساسی است که در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری برای استفاده از توان عمومی برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی اجرا می‌ شود.

 

گلمحمدی خاطرنشان کرد: سامانه همیاران طبیعت جهت جذب و ساماندهی همیاران اقدام به ثبت نام از علاقه مندان کرده است که عموم مردم و علاقه مندان به طبیعت، می‌توانند با مراجعه به سامانه همیار طبیعت به نشانی hamyartabiat.frw.ir نسبت به ثبت نام و دریافت کارت اقدام کنند تا پس از ارائه آموزش های لازم بتوانند یاری رسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی باشند.

کد خبر 1030868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha