درايت و تدبير امام جواد(ع) موجب ترويج و نشر علوم اسلامي شد

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: درايت و تدبير امام جواد(ع) موجب ترويج و نشر علوم اسلامي شد و الگویی مناسب برای شیعیان و رهروانش است.

حجت الاسلام « محمدصادق محمدی لایینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا اظهار کرد:امام نهم شيعيان در طول دوران حيات مبارك در زنده كردن و ترويج مكتب شیعه نقش به سزائی داشتند.

 

امام جمعه نکا افزود: راه و سيره عملي آن امام همام بايد بيش از پيش براي نسل جوان و آينده معرفي شود و شخصيت امام جواد(ع) در زمان خود زمينه هاي ترويج فرهنگ تشیع بود که نباید از نظر دور نگه داشته شود.

 

وی تصریح کرد: امام جواد(ع) با وجود اينكه در سنين كودكي به امامت رسيد ولي داراي معرفت و حكمت منحصر بفردي بود , در همان سنين كم ، برجستگي ها و ويژگي هاي معنوي و آسماني امامت در وجود امام نمايان بود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: امروز ائمه اطهار و اهل بیت(ع) مهمترین راهنما و الگو برای جوانان هستند و جوانان بايد با آگاهي و بصيرت در مسیر این اولیای الهی گام برداشته و با نفی ظلم در مسیر حقانیت باشند.

 

امام جمعه نکا یادآور شد: امام جواد(ع) در دوران امامت، تحت نظر حكومت وقت بود ولي درايت و تدبير این امام باعث ترويج و نشر علوم اسلامي شد.

کد خبر 1030923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha