مردم گیلانغرب به یاری مردم سی سخت خواهند شتافت

حجت الاسلام چراغی، گفت: با توجه با اینکه سرزمین کهن و مادری ما بار دیگر لرزید اما مردمانش همانند کوه ایستادنددر این روزهای سخت و سرد مردم شهید پرور گیلانغرب در کنار مردم سی سخت خواهند ماند.

حجت الاسلام خلیل چراغی رئیس تبلیغات اسلامی گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مردم سی سخت همانند مردم خطه غرب که در سال ۹۶به این مصیبت جانکاه گرفتار شدند مقاوم هستند اما باید شکر گزار خدای سبحان باشند که عزیزانشان را در کنار خود سلامت وتندرست دارند اما ما گروه گروه از عزیزان و جگر گوشه هایمان را به دل سرد زمین سپاردیم ولی باز به لطف خدا سر پا شدیم و ایستادیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که ما ملت ایران زمین مرید اهل بیت محمد مصطفی (ص) می باشیم به یاد داریم با اذکار مادرانمان در آغوش و گهواره هایمان با سیره ی انبیا و اهل بیت می خوابیدیم و بیدار می شدیم.

 

رئیس تبلیغات اسلامی گیلانغرب با اشاره به اینکه ما مهر ورزی را از قرآن کریم یاد گرفته ایم، افزود: در آیه ی ۲۶ سوره بقره خداوند کریم می فرماید:کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند مانند بذریست که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه یکصد دانه باشد و خداوند آنرا برای هرکس که بخواهد دو یا چند برابر می نمایدو خدا وسیع و دانا است.

 

حجت الاسلام چراغی بابیان اینکه مواسات و همدلی با مومنان و برادران دینی و حتی غیر دینی در کلام انبیا و اولیا و ائمه اطهار بارها برای مومنان تذکر داده شده است، گفت:مواسات در کلام امام مسلمین جهان قائد و رهبر اندیشمند زمان حضرت امام خامنه ای حفظ الله چنین بیان و فرموده شده است .مواسات یعنی هیچ خانواده ای از خانواده های مسلمانان و هم میهن و محرومین با دردها و محرو میت ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن،به کمک آنها رفتن دست یاری به سوی آنان دراز کردن .امروز این یک وظیفه جهانی برای همه انسانهای ایست که دارای وجدان و اخلاق و وعاطفه انسانی هستند اما برای مسلمانان علاوه بر اینکه یک وظیفه ی اخلاقی و عاطفی است یک وظیفه ی دینی است.

 

وی با اشاره به سخنان  امام رضا (ع) که مواسات و کمک به دیگران را بر صدقه دادن مقدم شمرده اند، اظهار کرد: بحمد الله معرفت و شناخت و ذات انسانی در سرا پای مقدس اسلام برای ما دستور و لازم الاجرا می باشد که در راس امور دنیوی ما قرار گرفته است . ما دارای ملیت زیبا با دین و فرهنگی داریم که در آن انسانیت از هر چیزی بالاتر است .پس همه ی ما باید هوای دل یک دیگر را داشته باشیم شاید دست روزگار مصیبتی را برای ما پیش آورد و آنگاه ما نیازمند دلجویی گردیم.
 

 

حجت الاسلام چراغی در پایان گفت: مردم همیشه در صحنه گیلانغرب با شرکت درپویش  «مسجد،کانون مهر علوی» که همزمان  با ایام ولادت حضرت امیر علیه السلام توسط خبرگزاری شبستان در حال اجرا استدر حد توان به یاری هموطنان خود در سی سخت خواهند شتافت و نمی گذارند سختی ها برآنها غلبه کند و با ارسال کمک های نقدی وغیر نقدی خود به مردم آن دیار کمک خواهند کرد.

کد خبر 1030936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha