ولادت حضرت علی(ع) درون کعبه رخدادی بی سابقه بوده است

کارشناس دینی مذهبی اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: ولادت حضرت علی(ع) درون کعبه در طول تاریخ، رخدادی بی سابقه بوده است.

«حجت الاسلام علی پناهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: ولادت حضرت علی(ع) درون کعبه رخ داده که در طول تاریخ چنین رخدادی به وجود نیامده است و تولد وی درون کعبه نشانه این است که کعبه محور توحید، یکتاپرستی و امامت و قلب توحید است.

 

کارشناس دینی مذهبی اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: آن حضرت نه تنها الگو برای شیعیان بلکه برای جهان است که دشمنان و دوستان ایشان هم در مورد ویژگی هایش سخن می گفتند، شعر می سرودند و مقاله می نوشتند و این خود نشان دهنده شخصیت برجسته و الگوی خوب برای پدران است.

 

حجت الاسلام پناهی عنوان کرد: نام گذاری روز پدر ریشه در روایات اسلامی دارد زیرا که پیامبر(ص) فرمود: من و علی(ع) پدر این امت هستیم و این حضرت از جایگاه و ویژگی های والایی برخوردار است از این جهت به پاس قدردانی از زحمات پدران زحمت کش و پرتلاش جامعه که به عنوان ستون مستحکم زندگی به شمار می آیند، مورد تکریم واقع می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند هرکس علی(ع) را دوست داشته باشد نشانه ایمان  و هر کسی که او را دشمن پندارد نشانه کفر و انفاق است که در شخصیت آن حضرت بیش از 300 آیه نازل شده و از همه مهمتر اینکه تلاوت آیات آغازین سوره مومنون تا آیه یازده در باب شخصیت ایشان است.

 

وی ضمن تبریک 13 رجب سالروز ولات حضرت علی(ع) و نامگذاری این روز به نام پدر تصریح کرد: ما هر چه تلاش کنیم باز هم قادر نخواهیم بود زحمات خالصانه و دلسوزانه پدر را جبران کنیم، در اسلام ابتدا سفارش به یکتاپرستی شده و  بعد احترام و نیکی به والدین که نشان از جایگاه رفیع والدین دارد زیرا که پدر به عنوان پشتیبان قوی و دژ محکم برای زندگی و امیدوار بودن آینده برای فرزندان و تکیه گاهی که پس از خداوند و ائمه معصومین، دلسوزترین و قویترین حامی برای فرزند به شمار می آید.

 

 

 

کد خبر 1031010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha