برگزاری نشست های علمی با محوریت نهج البلاغه در بنیاد غدیر همدان

حجت الاسلام حسنی حلم گفت: همزمان با میلاد پر برکت حضرت علی (ع) نشست علمی بامحوریت نهج البلاغه در بنیاد غدیراستان همدان برگزار شد.

حجت الاسلام «سید مرتضی حسنی حلم» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: نشست علمی با محوریت نهج البلاغه در بنیادغدیرنمایندگی استان همدان برگزار شد.

 

دبیر بنیاد غدیر استان همدان به جایگاه و فعالیت های چندین ساله ی بنیاد غدیر در استان همدان اشاره کرد و افزود: میلاد پر برکت امام علی (ع)  عید شیعیان و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

 

وی افزود: امیرالمؤمنین علیه السلام مولود کعبه هستند اما راجع به فلسفه اینکه چرا ولادت ایشان در کعبه اتفاق افتاده است؛ می توان به بیانات بزرگان رجوع کرد که وجود ایشان را مبدا رحمت پروردگار قلمداد می کنند.

 

وی بیان داشت: تولد امیرالمؤمنین علیه السلام در کعبه نشانگر این است که این مظهر عبادت یعنی کعبه که محل عبادت است، زادگاه امیرالمومنین علیه السلام و مظهر عبودیت پروردگار متعال است.

 

 حجت الاسلام حسنی حلم اظهار داشت: همان طور که محل تولد حضرت علی علیه السلام و مبدا ایشان در خانه خدا بوده است؛ شهادت ایشان و منتهای حیات دنیوی آن حضرت هم در خانه خدا و در محراب مسجد بوده است و این مطلب به خوبی نشان دهنده سیر الی الله امیر المومنین علیه السلام است.

  

وی به اهمیت ترویج معارف غدیر در جامعه اشاره کرد و گفت: می‌توان از چشمه زلال معارف غدیر بهره‌های معنوی فردی و اجتماعی فراوانی برد.

 

کد خبر 1031060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha