۵۷۰ میلیون تومان زکات در ماسال جمع‌آوری شده است

حیدری گفت: در ۱۱ ماه سال جاری۵۷۰ میلیون تومان زکات در ماسال جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «اسماعیل حیدری»  امروز(۶ اسفند) در جلسه شورای زکات این شهرستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد اظهار کرد: اهمیت زکات در مباحث دینی بسیار مهم است و هر جایی که در قرآن به اهمیت نماز پرداخته شد به زکات نیز اشاره شده است و افراد با زکات اموال خود را بیمه می‌کنند.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ماسال با بیان اینکه اولویت کمیته امداد در پرداخت زکات، حمایت از محرومان است افزود: زكات در زندگی آثار زيادی دارد كه علاوه بر ايجاد بركت در زندگی دنیوی و اخروی، فقر را از بين می‌برد و باعث توزیع  ثروت می‌شود.

 

وی بهره‌گیری از رسانه‌های ارتباط جمعی، پخش و تولید مستند درباره زكات و سایر موارد را از راهكارهای ترویج فرهنگ این فریضه مهم ذكر كرد و گفت: در 11 ماه سال جاری 570 میلیون تومان زکات در سطح شهرستان جمع‌آوری شده است.

 

حیدری با بیان اینکه 70 شورای زکات در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند که دارای 450 عضو هستند تصریح کرد: اعضای شورای زکات در سطح روستاها شامل دهیار، شورا، امام جماعت، فرمانده پایگاه و هیئت امنای مسجد است.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ماسال خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه شورای زکات، برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های این شورا در سطح شهرستان است كه با اجرای درست فرهنگ زكات هیچ فقیری در جامعه نخواهیم داشت.

کد خبر 1031095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha