لزوم استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه برای پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی

حسین زاده از وجود ظرفیت‌های گسترده در منطقه و فرامنطقه برای پیگیری ترور شهدای مقاومت گفت و بیان کرد: ایران می تواند از این ظرفیت‌ها برای مطالبه‌گری حقوق پایمال شده شهدای عزیز کشور استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص پیگیری های حقوقی و بین المللی ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در همایش بین المللی مطالبات حقوق دفاع مقدس با محمدصالح حسین زاده، استاد دانشگاه امام حسین (ع) به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد صالح حسین زاده از وجود ظرفیت های گسترده در منطقه و فرامنطقه برای پیگیری ترور شهدای مقاومت گفت و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند از این ظرفیت ها برای مطالبه گری حقوق پایمال شده شهدای عزیز کشور استفاده کند.

وی افزود: در داخل کشور، قوه قضائیه، وزارت امور خارجه و سپاه پاسداران انقلاب می توانند گام های مؤثری در پیگیری ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بردارند که در این راستا پس از ترور آن عزیزان در سال گذشته، کمیته های متعددی با محوریت قوه قضایئه و سپاه پاسداران شکل گرفته است.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه کمیته های ایجاد شده ظرفیت های داخلی را در راستای پیگیری ترور شهدای مقاومت بسیج کرده اند، اظهار کرد: با استفاده از این ظرفیت ها می توان از کشورهای متخاصمی که مدعی حقوق بشر هستند شکایت کرد و مطالبه گری داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه 6 کشور به نیابت از جمهوری اسلامی ایران موضوع ترور و شهادت سرداران مقاومت را پیگیری حقوقی می کنند، بیان کرد: حق قاطع ایران برای برخورد با عاملان شهادت سرداران مقاومت همیشه پابرجاست و دنیا نیز با توجه به مواضع مستکبرانه غربی ها، این حق را برای ایران و عراق قائل است.

حسین زاده اخراج آمریکا از منطقه را راهبرد اصلی ایران در انجام انتقام سخت دانست و اظهار کرد: اگر تمام ظرفیت هایی که در منطقه وجود دارد توسط کشورهای منطقه بسیج شود، آمریکا جایگاهی در غرب آسیا نخواهد داشت. اگر اخراج آمریکا اتفاق بیافتد، بقینا انتقام خون شهدای عزیز گرفته شده است.

کد خبر 1031104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha