ایجاد انگیزه تولید محتوا در ناشران و نویسندگان با جشنواره ملی «مهرگان عِلم»

درویش گفت: جشنواره ملی «مهرگان عِلم» با هدف افزایش استقبال از مفاهیم محیط ‌زیست برگزار شد تا بتواند با ایجاد انگیزه در ناشران و نویسندگان به تولید محتوای جذاب ‌تر و دقیق‌ تری منجر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد درویش»، امروز (چهارشنبه 6 اسفند) از معرفی آثار و چهره های برتر محیط زیست در جشنواره ملی «مهرگان عِلم» خبر داد و به خبرنگاران گفت: معیار انتخاب کتاب های این جشنواره، مخاطبان عام بود و هفت عنوان کتاب در قالب ترویج علم محیط ‌زیست معرفی شد و از 50 تشکل مردم ‌نهاد، 14 تشکل به مرحله ما قبل نهایی راه یافتند.

رئیس کمیته محیط زیست یونسکو و داور جایزه ملی «مهرگان عِلم» از پنج شخصیت موثر محیطی زیستی نیز یک شخصیت به ‌عنوان چهره برترمحیط زیستی معرفی خواهد شد. 

وی اضافه کرد: جشنواره ملی «مهرگان عِلم» با هدف افزایش استقبال از مفاهیم محیط ‌زیست برگزار شد تا بتواند با ایجاد انگیزه در ناشران و نویسندگان به تولید محتوای جذاب ‌تر و دقیق‌ تری منجر شود.

درویش تاکید کرد: در این جشنواره ملی که از دیرینه ‌ترین و معتبرترین جوایز غیردولتی است، تالیف در اولویت ترجمه قرار داده شد و مهرگان تنها جایزه غیر دولتی است که در حوزه محیط زیست و علم نیز جایزه اهدا می‌کند.

وی اعلام کرد: از سال 78 تا کنون، جایزه مهرگان تا کنون در هفت بخش برگزار شده و تا کنون یکصد نویسنده، پژوهشگر و فعال محیط زیست به عنوان برگزیدگان جایزه مهرگان معرفی شده‌اند.

داور جایزه ملی «مهرگان عِلم» ادامه داد: داوران جایزه «مهرگان علم» ازبرجسته ‌ترین کارشناسان محیط زیست کشور هستند و اسامی برگزیدگان هر سه بخش جایزه در کانال تلگرام جایزه مهرگان به نشانی https://t.me/mehreganprize_fa اعلام خواهد شد.

کد خبر 1031181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha