سابقه ذهنی جامعه و آیین مسلمانی تاکید بر مقام پدر، مردانگی و جوانمردی دارد

رمارم گفت:در کشورهای مختلف نیز ملت ها یک روز را برای تقدیر از پدران انتخاب می کنند اما سبقه ذهنی جامعه ذهنی و آیین مسلمانی ما نیز تاکید بر مقام پدر، مردی، مردانگی و جوانمردی دارد و سرشار از آیات و روایات بسیار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «شهناز رمارم» امروز(۶ اسفند) در شورای اسلامی استان خراسان رضوی اظهار کرد: پنجم اسفند ماه زادروز خواجه نصیر الدین طوسی به نام مهندس نامگذاری شده است؛ مهندسین ما در ساخت، توسعه، عمران و آبادانی شهر نقش موثری دارند بنابراین شایسته تقدیر هستند همچنین هفتم اسفتند ماه روز میلاد بزرگ مرد تاریخ اسلام حضرت علی (ع) است که ضمن تبریک این روز به مردان مرد این سرزمین یادآوری کنیم که مردمی ترین نام گذاری در کشور مربوط به روز مرد است زیرا در تقویم سالانه کشور روزی به نام روز مرد یا پدر ثبت نشده است.

 

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی افزود: علت نام گذاری روز ۱۳ رجب و زادروز ولادت مولود کعبه به روز مرد این است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور روز تولد حضرت زهرا(س) به روز مادر و زن نامگذاری و در تاریخ ثبت شد بعد از چند سال مردم در روز ۱۳ رجب از پدران خود تقدیر و تشکر کردند و کم کم این روز در تاریخ ذهنی مردم به روز مرد ثبت و ضبط شد.

 

وی بیان کرد: در کشورهای مختلف نیز ملت ها یک روز را برای تقدیر از پدران انتخاب می کنند اما سبقه ذهنی جامعه ذهنی و آیین مسلمانی ما نیز تاکید بر مقام پدر، مردی، مردانگی و جوانمردی دارد و سرشار از آیات و روایات بسیار است.

 

رمارم خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند من و علی پدران این امت هستیم به همین دلیل هیچ روز دیگری را نمی توان به عنوان روز پدر نامگذاری کرد زیرا ایشان پدر معنوی تمام انسان های موحد هستند.

 

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: امسال روز وکیل همزمان با میلاد امام علی (ع) شده است، امام علی (ع) برای دفاع از حق جان خود را فدا کردند، بنابراین تقدیر از افرادی که از حقوق مردم، حقوق مظلومین و مردانگی دفاع کردند، نوعی کار علوی کردن است به همین دلیل امروز در خدمت وکلای مدافعی هستیم که نمادین از آنان تقدید می شود.

کد خبر 1031276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha