نخستین کافه کتاب آران و بیدگل از سوی یک زوج فرهنگی راه اندازی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از افتتاح نخستین کافه کتاب از سوی یک زوج فرهنگی علاقه مند به کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت:در آستانه ولادت با سعادت امیرالمؤمنین امام علی(ع) نخستین کافه کتاب شهرستان آران و بیدگل از سوی یک زوج فرهنگی علاقه مند به کتاب و کتابخوانی راه اندازی شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این کافه کتاب  با حضور فرماندار، سرپرست حوزه هنری و تعدادی از اهالی کتاب و نویسندگان این شهرستان با دو هزار عنوان کتاب افتتاح شد.

 

ضابطی افزود: کافه کتاب کافیشه دارای سالن های مطالعه و تالار گفتگو برای نقد و بررسی کتب حوزه ملی ادبیات داستانی، دفاع مقدس، داستان های زندگی، سبک زندگی و متون نمایش است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: فهیمه مسیبی و رییسی زوج فرهنگی آران و بیدگلی با توجه به عدم فضای فرهنگی و مطالعه، برای اعتلای سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی با ایده راه اندازی کافه کتاب و اختصاص یک طبقه از منزل مسکونی خود این کار خداپسندانه را انجام دادند.

ایجاد فضاهای مطالعه و مکان هایی با رویکرد جدید و فضایی آرام برای دوستداران کتاب یکی از راه های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کتاب در هر شهر است و ایجاد کافه کتاب کافیشه در آران و بیدگل ظرفیتی برای نقد کتاب و مشاعره اهالی شعر و ادب، همچنین بررسی وضعیت کتاب و نوشتارها و جستارهای ادبی ایجاد می کند.

 

سعید ضابطی افزود: ایجاد زیرساخت های فرهنگی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بسیار لازم و ضروری است./

کد خبر 1031315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha