ترویج کتابخوانی ابزاری مؤثر در توسعه فرهنگی و اجتماعی است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی ابزاری مؤثر در ارتقا و توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی در آیین افتتاح کافه کتاب «کافیشه» در آران و بیدگل گفت: دانا بودن و خردمند زیستن و برخورد درست با موضوعات اجتماعی و فرهنگی مستلزم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: انسان‌ سازی و تقویت روح بلند انسان‌ها از طریق کتاب و کتابخوانی در کنار توسعه جوامع و شهرسازی لازمه توسعه متوازن است.

 

بایبوردی حال خوب جامعه را مستلزم حال خوب مردم و خانواده‌های یک جامعه خواند و گفت: یکی از ابزارهای مهم برای اینکه حال مردم خوب باشد، کتابخوانی و حضور هنرمندان در عرصه‌های مختلف زندگی مردم است و آشتی مردم با هنر و رشته ‌های هنری، زمینه‌ساز بالندگی هنر و هنرمندان شهرستان آران و بیدگل را فراهم می کند.

 

فرماندار آران و بیدگل بر ضرورت ارتقای سرانه مطالعه در شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد و افزود: راه‌اندازی کتابخانه‌ های سیار در نقاط شهری و روستایی می‌تواند کمبود فضای کتابخانه در این شهرستان را جبران کند و قطعا راه‌اندازی مراکز این ‌چنینی در این شهرستان، زمینه‌های توسعه فکری افراد را فراهم می‌کند.

 

بایبوردی دخالت حداقلی در کار اصحاب فرهنگ، هنر و هنرمندان و حمایت حداکثری از آنان را از سیاست‌های مهم و کلیدی دولت دوازدهم برشمرد و افزود: فرهنگ و هنر نباید قدرت ساخته و دولت ساخته باشد و دولت از فعالیت های فرهنگی هنری و رونق کسب و کارهای هنری استقبال می کند.

 

کافه کتاب کافیشه، نخستین کافه کتاب این شهرستان است که با دو هزار عنوان کتاب از سوی یک زوج فرهنگی راه اندازی شده است./

کد خبر 1031317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha