بیش از ۲۰۰۰   هزار واحد مسکونی در سی سخت باید مقاوم سازی و نوسازی شود

نیکزاد گفت: پیش بینی ما این است که بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در سی سخت باید مقاوم سازی و نوسازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز با استقبال «مهدی روشنفکر» نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

 وی ضمن بازدید از منازل آسیب دیده در ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان برگزار می شود، شرکت می کند.

«علی نیکزاد» ابتدا در بازدید از شهر زلزله زده سی سخت با اشاره به اینکه عملیات بازسازی این شهر سریعا آغاز شود، گفت:در مجلس نیز برای این حادثه با کمک نماینده مرکز استان ردیف بودجه پیشنهاد شده و قطعا با حمایت خود از آن دفاع خواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جایگاه نماینده ملت آمدیم تا به همه دست اندرکاران خدمت رسانی که از ساعات اولیه وقوع این حادثه در جهت امداد، نجات و اسکان موقت پای کار آمده اند، خدا قوت بگوییم.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای حمایتی و استاندار مصمم پای کار بوده اند و امروز نیز طی بازدید میدانی که داشتیم نمی گویم مشکل نیست، ولی کمتر شده است.

نیکزاد با اشاره به زمان بازسازی شهر سی سخت، تصریح کرد: در موضوع بازسازی باتوجه به اینکه منطقه سردسیری است، سریعا عملیات بازسازی باید آغاز شود، در طول مدت ۲۰ روزی که اوج سرماست، مردم تحمل کنند تا بعد از آن عملیات نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی آغاز شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که بیش از ۲ هزار واحد مسکونی باید مقاوم سازی و نوسازی شود.

وی با بیان اینکه مدارس و خانه های بهداشت نیز وجود داشته که تخریب شده، ادامه داد: علاوه بر آن جاده های روستایی که برای عملیات بازسازی از آنها استفاده خواهد شد نیز دچار آسیب خواهند شد، همه این موارد را در نظر داشته و برای بهتر شدن شرایط تلاش خواهیم کرد.

نیکزاد با تاکید بر اینکه مردم سی سخت در این واقعه تنها نیستند، اظهار کرد: جهادگران و نهادهای مردمی حضور دارند و ما نیز از باب وظیفه خود نظارت می کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامیگفت: با توجه به اینکه ایام بودجه است، بسیار راغب هستیم اعتبارات حوادث چه برای مقاوم سازی و چه برای پیشگیری و بازسازی در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

وی افزود: اگر بتوانیم در مجلس نیز این کار را انجام خواهیم داد و طبق ماده ۱۶ و ۱۷ ستاد حوادث، بودجه باید در اختیار وزارت کشور قرار گیرد تا بتواند کارها را پیش ببرند.

نیکزاد با بیان اینکه تسهیلات لازم و استقرار بازسازی صورت گرفته، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار را آغاز کرده و در صورت نیاز از کمک سایر استانها اگر لازم شد استفاده می کنیم.

نایب رئیس مجلس گفت: در مجلس نیز برای این حادثه با کمک نماینده مرکز استان ردیف بودجه پیشنهاد شده و قطعا با حمایت خود از آن دفاع خواهیم کرد تا حداکثر شهریور ماه ۱۴۰۰ بتوانیم عملیات بازسازی را به اتمام برسانیم.

 

کد خبر 1031484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha