پرهیز از موازی‌کاری لازمه نتیجه‌گیری مطلوب در حوزه فرهنگ است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: باید برای نتیجه‌گیری مطلوب‌تر در حوزه‌ی فرهنگ و هنر از موازی کاری در سازمان های فرهنگی و تبلیغی پرهیز شود و هر نهادی برحسب وظیفه و رسالت خود پای کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار عوامل اجرایی و هیات داوران "جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات " اظهار داشت: این جشنواره در طول دوره های گذشته با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم اجرای عمومی آثار و تولیدات، با غربت خاصی همراه شده است، البته جای خوشحالی دارد که این کار خیر و ارزشمند تعطیل نشده و این امر شایسته‌ی تقدیر است.

امام جمعه تبریز، با اشاره به استعداد جوانان جامعه در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی گفت: ما جوانان مستعد زیادی در جامعه داریم که فراهم کردن زمینه برای فعالیت این جوانان از وظایف دستگاه های اجرایی مربوطه به شمار می رود تا این قشر پویا و توانمند بتوانند براساس توانایی و علاقه‌ی خود فعالیت کرده و آینده‌ی پرباری را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: باید برای نتیجه‌گیری مطلوب‌تر در حوزه‌ی فرهنگ و هنر از موازی کاری در سازمان های فرهنگی و تبلیغی پرهیز شود و هر نهادی برحسب وظیفه و رسالت خود پای کار باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه آثار تولیدی در جشنواره باید به خوبی در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گرفته و مخاطبینی از عموم مردم بیابد، گفت: هدف جشنواره باید شناساندن استعداد جوانان و علاقمندان این حوزه و برانگیختن انگیزه و توانمندی ها برای ادامه این راه باشد.

وی، این جشنواره را مسیر بسیار خوبی برای شناسایی و معرفی استعدادهایی دانست که در این راستا فعالیت می کنند و ادامه داد: باید در راستای توسعه و تعمیق فعالیت های قرآنی تلاش شده و در کنار آن نیز به موضوع " عترت" توجه ویژه ای شود.

 آل هاشم ادامه داد: پیاده سازی موضوع تعقل و تدبر در قرآن کریم، جاری ساختن مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین تلاش در جهت کاربردی سازی آیات و مفاهیم قرآنی در زندگی افراد جامعه باید هدف این نوع جشنواره ها باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: باید در کنار توجه به قرائت قرآن به مفاهیم قرانی نیز توجه کرده و همگی این امور مقدمه ای برای عمل به قرآن کریم باشند.

کد خبر 1031511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha