بن سلمان به دنبال راهی برای رهایی از بحران یمن است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به شکست آل سعود در یمن گفت: بن سلمان در جستجوی راه‌های جدیدی برای برون‌رفت از مخمصه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز به درماندگی جریان غرب در موضوع سعید حریری و تشکیل کابینه در لبنان  پس از تشکیل دولت بایدن اشاره کرد و اظهار داشت: بن سلمان در جستجوی راه‌های جدیدی برای برون‌رفت از مخمصه ایجاد شده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سعد حریری شاید به طور سنتی به عربستان وابستگی  شدید دارد اما برخوردهای تحقیرآمیز بن سلمان با او و جلب او به ریاض موجب تنفر شدید سعد حریری از شخص بن سلمان شده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: شرایط بد بن سلمان در یمن و عزم او برای پایان نمایشی جنگ در یمن نشانگر این است که بن سلمان باید هر چه زودتر از قدرت خداحافظی کند و آل سعود جای خود را به رقبا بدهد. 

وی افزود: این شرایط باعث شد سعد حریری درمانده‌تر از همیشه سمت و سوی خود را به سمت امارات و قطر سوق دهد و فاصله‌‌اش را از آل سعود بیشتر کند تا در آینده بتواند به پشتوانه این کشورها جایگاه خود در لبنان را بهبود بخشد. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: با این وجود جریان مقاومت با هوشمندی و کیاست و تدوین سناریو‌های مواجهه متناسب با این جریان، همچنان محبوب تمام اقشار مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کسانی که با ده‌ها فریب، مقصر اصلی دشواری کشور را شرایطی قلمداد کنند به بن‌بست خورده‌اند و به آینده تاریک خود چشم دوخته‌اند. 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردمی ۲۹ بهمن با مردم آذربایجان اظهار داشت: انتخابات پرشور و انتخاب درست یکی از فرمایشات و تاکیدات اکید رهبری در این دیدار بود چراکه انتخابات اهمیت و جایگاه بسیار بالایی در نظام اسلامی دارد. 

وی افزود: آحاد مردم باید بدانند آنچه بکارند درو می‌کنند به همین منظور شاید برخی‌ها در انتخابات شرکت نکنند و بعد‌ها بگویند چرا فلان کار نشد و یا شد در حالی که اگر شرکت می‌کردند و یک فرد درست انتخاب می‌شد، قطعا آن کاری که می‌خواستند انجام می‌شد پس جای گله نمی‌ماند. 

خطیب جمعه تبریز با تاکید بر اینکه با انتخابات حماسه سیاسی اتفاق می‌افتد و به عبارتی انتخابات مظهر جمهوریت برآمده از اسلام است، افزود: انتخابات نشان از مردم‌سالاری دینی است و هر کسی که با رای مردم انتخاب شده است، مورد احترام  است.

آل هاشم با اشاره بر اینکه انتخابات مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری است، توضیح داد: انتخابات مظهر آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خودشان است و امیدواریم با دقت فراوان در این انتخابات مانند سایر فصول انتخاباتی به خوبی  شرکت کرده و به وظیفه دینی خود عمل کنیم. 

کد خبر 1031645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha