ارتقای سطح کیفی آثار رسیده به جشنواره ترنم آسمانی

داور جشنواره سراسری "آواها و نغمات دینی آیات، ترنم آسمانی" گفت: عیار فنی و هنری آثار سومین جشنواره قرآنی ترنم آسمانی نسبت به دو دوره قبل، بالاتر رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «غلامرضا شاه میوه اصفهانی» به عنوان قاری، مدرس و داور بین المللی قرآن کریم، بیش از 20 سال است که به عنوان داور در مسابقات حوزه قرآن و تواشیح حضور داشته و هم اکنون نیز داوری جشنواره قرآنی "آواها و نغمات دینی آیات، ترنم آسمانی" را برعهده دارد.

استاد نام آشنا حوزه قرآن و داور جشنواره سراسری "آواها و نغمات دینی آیات، ترنم آسمانی" در حاشیه مرحله داوری این جشنواره اظهار داشت: شاهد جهش قابل توجهی به لحاظ کیفیت و ارزش هنری آثار در دوره سوم از جشنواره هستیم و می توان گفت در این دوره، آثار از لحاظ کیفیت نسبت به دوره‌های قبل 50 الی 60 درصد رشد کیفی داشته اند.

شاه میوه با اشاره به بالا رفتن عیار فنی و هنری آثار این دوره از جشنواره گفت: جهت گیری جشنواره باید به سمتی باشد که آثار تولید شده و برگزیده بیشتر در متن جامعه شنیده شده و از سویی ملودی های آن نیز به شکلی باشد که مورد توجه عموم جامعه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: البته رسانه ها و فعالان فضای مجازی نیز باید یاریگر عوامل جشنواره بوده و نسبت به پخش عمومی آثار تولید شده اقدام کنند تا این آثار در سطح جامعه، شنونده داشته باشند.

این استاد نام آشنای حوزه قرآنی با بیان اینکه تولیدات قرآنی باید به سمت ذائقه عمومی جامعه نزدیک شوند، گفت: البته در این راستا لازم به تغییر برخی چارچوب‌های فنی و هنری در این زمینه هستیم.

کد خبر 1032102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha