جریان حاکم در آمریکا قصد طولانی تر کردن برجام را دارد

هدایتی با بیان اینکه جریان حاکم در آمریکا قصد طولانی تر کردن برجام را دارد گفت: بسیاری از ناکارآمدی های سیاسی و اجتماعی کشور به اشتباه به تحولات در آمریکا گره زده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی هدایتی» در سخنرانی پیش از خطبه های امروز( جمعه، 8 اسفند) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت با اشاره به انتشار بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: طبق این بیانیه و تصمیم ایران به مدت سه ماه از دسترسی بازرسان آژانس به تاسیسات هسته ای خود جلوگیری می کند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در ادامه اظهار داشت: باب اشتباهی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور در حال بنا شدن هست و در فضای اجتماعی بارها تکرار می شود.


وی اعلام کرد: یکی از این اشتباهات، پیوند زدن میان تحولات در کشور دیگر و تحولات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور ماست.


هدایتی خاطرنشان ساخت: بسیاری از ناکارآمدی های سیاسی و اجتماعی کشور به اشتباه به این تحولات گره زده می شود.


وی اذعان کرد: رییس جمهور جدید آمریکا پس از آغاز به کار، 17 فرمان اجرایی رییس جمهور قبلی را به جز برجام لغو کرد.


این استاد دانشگاه یادآور شد: اینجاست که هشدارها و دغدغه های دلسوزانه برخی نسبت به جریانات سیاسی در آمریکا خود را نشان می دهد چرا که این جریانات نباید به تحولات کشورهای دیگر اشتیاق نشان دهند.


وی افزود: برخی جریانات سیاسی هر اتفاقی را در کشور با تحولی که در آمریکا رخ داده مرتبط می کنند.


هدایتی گفت: جریان حاکم در آمریکا اعلام کرد قصد بازگشت به برجام را دارند اما می خواهند برجام را قویتر و طولانی تر کنند.


وی با وارد کردن ایران به این موضوع اعلام کرد: اگر صرفا مباحث هسته ای در دستور کار باشد چه لزومی دارد شکل جدید از تعهدات پیش روی ملت ایران قرار بگیرد.


عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان تاکید کرد: کشوری که به تعهدات قبلی پایبند نبوده چه تضمینی برای وضع تعهدات جدید به ایران می تواند بدهد. ضمن اینکه کشورهای مستکبر اروپایی هم نسبت به این بازگشت آمریکایی ها، امر و نهی می کنند.


هدایتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان بر استقامت در برابر مستکبران تاکید کردند اضافه کرد: تزلزل در برابر فشارهای مستکبران، هلاک کننده و گمراه کننده است.


این استاد دانشگاه اذعان کرد: ملت ما ملتی است که مهمترین انگیزه دشمن برای مقابله با آن، جلوگیری از قدرت گیری اوست.


هدایتی خاطرنشان ساخت: ملت ایران در برابر ادبیات مستکبرانه و ظالمانه دشمنان با قدرت مسیر 42 ساله را به سرانجام رسانده و نخبگان سیاسی هم باید نسبت به اهمیت سرنوشت این ملت اهتمام لازم را بورزند.

کد خبر 1031601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha