آمریکا و آژانس انرژی اتمی هیچ وقت به نفع جمهوری اسلامی کار نکردند

آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت گفت: آمریکا و آژانس انرژی اتمی در هیچ دوره ای بعد از انقلاب به نفع جمهوری اسلامی کار نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله « رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 8 اسفند) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) با اشاره به سفر  مدیرکل آژانس بین المللی  انرژی اتمی به ایران، گفت: مجلس در مصوبه راهبردی به دولت اعلام کرد، پروتکل الحاقی را لغو یا تعلیق کند.


 نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: با صدور بیانیه مشترک بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مقرر شده بازرسی های آژانس به مدت سه ماه با تاخیر بیفتد و پس از لغو همه تحریم ها، فیلم های ضبط شده از تاسیسات هسته ای به آژانس تحویل شود.


وی اذعان کرد: آمریکا و آژانس انرژی اتمی در هیچ دوره ای بعد از انقلاب به نفع جمهوری اسلامی کار نکردند و در دوران برجام همه جا علیه ما طرح و برنامه ریختند.


فلاحتی افزود: باور پذیر نیست که تحریم های آمریکا و بلوکه کردن دارایی های ما سه ماه دیگر از بین برود.

 

امام جمعه رشت گفت: همین باعث شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پذیرش این برنامه، از دولت به قوه قضائیه شکایت کنند.

 

وی با بیان اینکه از مقاومت چه دیدیم که تاخیر می کنیم؟ گفت: مدیرکل آژانس بین المللی  انرژی اتمی پس از رفتن از ایران پس از ابراز تاسف از لغو پروتکل الحاقی، اظهار داشته آژانس به راستی آزمایی خود ادامه می دهد، یعنی از حرکت مقاومت آمیز مجلس تاسف می خورد.

 

فلاحتی اعلام کرد: جمهوری اسلامی دیگر به سازمان های جهانی که ضربات مهلکی به کشور ما وارد کردند اجازه حرکات ناموزن نمی دهد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: بعد از افزایش 50 برابری قیمت ها چطور می توان دم از حمایت از حقوق مصرف کننده زد؟

 

 نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: کسانی که گزارش می دهند، به کوچه و خیابان سر می زنند؟ مردم با این دستمزدها و قیمت بالای میوه و اجناس چه می توانند کنند؟ وزارت کشاورزی و صمت خوب عمل نکردند، متولیان بازار هم فشل عمل کردند و نظارت ها هم سست شد.

 

فلاحتی افزود: دولت هم متاسفانه همراه شد، در صورتی که باید دقت لازم را بکار ببرد و قوی تر عمل کند. مرغ و تخم مرغ و روغن دیگر چیزی نیست که نتوان آن را تامین کرد.

 

امام جمعه رشت همچنین با گرامیداشت سالروز وفات حضرت زینب( سلام الله)، گفت: ایشان زنی بود که در تاریخ به بصیرت مشهور است. اگر مسلمانی بخواهد مسلمان و با رسالت زندگی کند باید زینبی و با بصیرت زندگی کند.

 

 نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست نماز جمعه به جایگاه نحوه پوشش در سبک زندگی اسلامی گفت: پوشش ها نباید بدن نما و تحریک کننده باشد. پوشش که باعث جلب توجه شود زمینه ساز افزایش فساد در جامعه خواهد شد.

 

آیت الله فلاحتی اظهار داشت: زنان و مردان در جامعه باید به گونه ای پوشش داشته باشند که به دور از جلب توجه نامحرم فعالیت های اجتماعی مفید خود را هم داشته باشند. 

 

وی با بیان اینکه شبیه شدن زن به مرد و مرد به زن در پوشش هم گناه است، گفت: لباس باید لباس شهرت نباشد چرا که از دیدگاه اسلام حرام است. لباس شهرت لباسی است که انگشت نما باشد و توجه همه را جلب کند.

 

 نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه لباس باید ترویج کننده ابتذال و فرهنگ بیگانه نباشد، خاطرنشان کرد: از گناهان بزرگ در دوران پهلوی تلاش برای از بین بردن حجاب و ترویج فرهنگ بیگانه بود.

کد خبر 1031607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha