انفاق در حال وسعت و تنگدستی از صفات اهل تقوا است

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: انفاق در حال وسعت و تنگدستی و راحت و رنج از صفات اهل تقوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، در خطبه‌های نماز جمعه امروز دماوند طی سخنانی با اشاره به هشتم اسفندماه و روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: امور تربیتی و پاسداری از ارزش‌های اسلامی در مدارس یادگار شهیدان رجایی و باهنر است.

 

وی افزود: مهم‌ترین هدف امور تربیتی حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس است، معلمان و والدین همزمان با پیگیری امور علمی دانش آموزان می‌بایست، با جدیت پیگیر امور تربیتی و دینی آن‌ها هم باشند.

 

امام جمعه دماوند در ادامه به ۱۴ اسفندماه و روز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) و واسطه کمک رسانی مردم به محرومان است، اجرای برنامه‌های عدالت اجتماعی به تدریج امکان پذیر است، اما نمی‌توان منتظر ماند، تا برنامه‌های دولت اسلامی به ثمر برسد و شاهد محرومیت محرومان و فقر گرسنگان در جامعه بود، همه باید خود را موظف به مواسات بدانند، این یک وظیفه جهانی برای همه انسان‌هایی است، که دارای وجدان، اخلاق و عاطفه انسانی هستند.

 

فتاح دماوندی ادامه داد: کمک به نیازمندان برای معلمان علاوه بر اینکه یک وظیفه اخلاقی و عاطفی است، یک وظیفه دینی است، طبق بیان قرآن اموال ما حقیقتاً جزو اموال ما نیست، بلکه مال خداوند است، انفاق در حال وسعت و تنگدستی و راحت و رنج از صفات اهل تقوا است.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد در دماوند دو هزار نفر را تحت پوشش دارد، که ۶۰ درصد آنان را زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن‌ها تشکیل می‌دهد، گفت: ۴۰۰ خانوار را افراد سالمند، ۵۵ یتیم و ۱۹۴ دانش آموز و ۲۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد دماوند هستند.

 

خطیب جمعه دماوند به نیاز بیمارستان حضرت فاطمه (س) به ۸۰۰ میلیون تومان جهت تهیه تجهیزات آزمایشگاهی و رادیولوژی اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که شایسته کمک‌های خیرین گرامی است، بیمارستان حضرت فاطمه (س) دماوند است.

 

وی به اهمیت درختکاری نیز اشاره کرد و گفت: در روز درختکاری می‌توانیم، به یاد هر شهید یک یا چند نهال بکاریم و فرهنگ درختکاری را با فرهنگ ایثار و شهادت گره بزنیم، گروه‌های جهادی و همه طبیعت دوستان برای درختکاری و سبزتر کردن دماوند اقدام ویژه کنند، شایسته است، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برنامه درختکاری گسترده را با هماهنگی اداره منابع طبیعی در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 1031608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha