رعایت مسائل بهداشتی معرف شخصیت انسان‌ها است

حجت‌الاسلام صفایی پور رعایت مسائل بهداشتی را معرف شخصیت انسان‌ها دانست وگفت: مردم باید نکات بهداشتی را به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا جدی بگیرند تا این بیماری در کشور ما ریشه کن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «قربانعلی صفایی پور» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی با اشاره به اینکه کرونا در استان سمنان شیوع مجدد پیدا کرد گفت: در روزهای گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در کشور افزایش یافته است بنابراین باید این ویروس منحوس را جدی بگیریم و مراقب حفظ جان و سلامت خود و دیگران باشیم.

 

امام جمعه میامی با بیان اینکه شهرستان میامی به دلیل رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی خوشبختانه در وضعیت بهتری است اضافه کرد: باز هم باید رعایت را به حداکثرشود تا نعماتی مانند نماز جمعه، صله رحم و … از ما گرفته نشود.

 

وی در ادامه به مشکلات امروز جامعه به ویژه در بخش اقتصادی اشاره داشت و بیان کرد: برخی مسئولان و تریبون‌داران اصرار دارند که در مشکلات به خصوص معیشتی و تورم و گرانی لجام‌گسیخته، مردم صبر کنند حال آنکه باید پرسید مردم چقدر می‌بایست صبر کنند؟

 

حجت‌الاسلام صفایی پور افزود: مردم آنچه درباره مشکلات خارج و داخل انقلاب است مطلع هستند اما جامعه به خوبی می‌داند که بسیاری از مشکلات هم از بابت سو مدیریت‌ها و ناکارآمدی است و لذا تاوان عده‌ای مدیران ناکارآمد و بی مسئولیت را باید مردم بدهند؟ مدام در رسانه‌ها اعلام می‌شود که مردم صبر کنید اما وضعیت اجناس مایحتاج مردم روز به روز بدتر می‌شود و کم کم میوه از سفره مردم حذف می‌شود.

 

امام جمعه میامی با بیان اینکه برای چند مدیری که سو مسئولیت دارند نباید مدام مردم را به صبر دعوت کرد، گفت: مردم امتحانشان را داده، صبر می‌کنند و پای انقلاب شأن ایستاده‌اند چرا که می‌دانند این انقلاب الهی است اما برخی اصرار دارند که گرفتاری‌ها را به گردن انقلاب، نظام و مردم بیندازند تا دشمنان هم بگویند نظام اسلامی ناکارآمد است.

 

وی با تاکید بر اینکه در پایان سال باید از مشکلات مردم کاسته شود گفت: بی‌نظمی در بازار و تورم مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده و نباید تاوان این بی‌مسئولیتی را مردم بدهند.

 

حجت‌الاسلام صفایی پوربا تأکید براینکه در روزهای پایانی سال نسبت به نظارت بر بازار اقدام جدی صورت پذیرد ادامه داد: مسئولان به دنبال تامین کالاهای مورد نیاز مردم باشند.

 

امام جمعه میامی در آستانه سال نو به مناسبت روز احسان و نیکوکاری گفت : با توجه به فشار های اقتصادی ناشی از تحریم ها توجه به نیازمندان و محرومان ضرورت دارد.

 

وی با بیان اینکه تاوان بی مدیریتی را نباید به حساب انقلاب گذاشت، بیان کرد: مقصر مشکلات ما مسئولین هستیم نه انقلاب؛ ما انقلاب نکردیم که مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی بمانند و ناراحت شوند، انقلاب دستاوردهایی دارد که مردم مشاهده می‌کنند و عظمتی آفریده که مردم آن را می‌بینند لذا تقاضای ما این است که در این پایان سال که مردم باید در رفاه باشند، مسئولان اقداماتی صورت دهند تا مردم مواد لازم زندگی شأن را آسان به دست بیاورند.

 

حجت‌الاسلام صفایی پور با اشاره به اینکه دولتمردان باید در مسیر پاکی، صداقت، وفاداری به عهد و خدمت بی منت در راستای مردم و انقلاب حرکت کنند اظهار کرد: امروز هیچ چیز به اندازه خدمت و رفع مشکلات مردم اهمیت ندارد لذا مسئولان می‌بایست به امور مردم اهتمام داشته باشند.

 

امام جمعه میامی با بیان اینکه توسعه روستایی در سطح شهرستان ضرورت داردافزود: مسئوولان نسبت به مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان اقدام جدی کنند.

 

وی گفت: فعال کردن ظرفیت‌های فراوان روستاها در بخش‌های معدن ، گردشگری و کشاورزی نیازمند همت و عزم جدی است.

 

حجت‌الاسلام صفایی پوربا بیان اینکه یک صدایی در برجام طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که همانا رفع تحریم‌ها در عمل است، یکی از مهمترین مواضع ایران اسلامی محسوب می‌شود، گفت: همانطور که معظم له نیز فرمودند ابتدا باید عمل در طرف مقابل دیده شود و سپس نوبت به مذاکره و برجام می‌رسد لذا این یک‌صدایی امروز به خصوص بین دولت و مجلس از انتظارات همگانی است.

 

امام جمعه میامی با اشاره به اینکه دشمنان نمی‌خواهند که ما انتخابات پرشور داشته باشیم و برخی جریانات احتمالاً فتنه‌های عجیب و غریبی را رقم بزنند لذا دلسوزان نظام باید مراقب این موضوع باشند، افزود: دشمنان نمی‌خواهند که رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی که دولت و مسئولان جوان و حزب اللهی بر سر کار بیاید، انجام شود لذا باید هوشیار بود.

 

وی به سالروز وفات حضرت زینب (س) نیز اشاره داشت و ضمن بیان اینکه آن حضرت دارای صفات والایی بودند که شجاعت و صداقت در زمره این صفات است، بیان کرد: ایشان باید الگو و سرمشق باشند و بانوان ما به خصوص باید به سیره ایشان دقت نظر داشته باشند.

کد خبر 1031611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha