اقتصاد کشور نباید وابسته به برجام باشد

حجت الاسلام شمس الدین به وجود برخی اشکالات در بازار اشاره کرد و گفت: یکی از این اشکالات وابستگی اقتصاد کشور به برجام است ما نباید منتظر تصمیمات رئیس‌جمهور آمریکا و وابسته به دشمن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (جمعه، 8 اسفند) در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ویروس کرونا امسال تاثیرات منفی بر کسب و کار بر جا گذاشته است، خواستار نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای و مجازی شد و گفت: در حالی که به خاطر بیماری کرونا نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا می‌توانست کمک به اصناف باشد این نمایشگاهها برگزار نمی‌شود ، برای کاهش فشار بیشتر بر مردم ضروری است افراد متدین در بازار ورود کنند تا در شب عید شاهد وضعیت مناسبی برای مردم باشیم.

 

امام جمعه انزلی در ادامه به ثمرات زندگی با تکیه بر ایمان و اطاعت از خدا اشاره کرد و یاد آور شد: خصایصی چون خودشیفتگی، خودبینی و منفعت‌طلبی در انسانها بزرگترین موانع برای رسیدن به سعادت بوده و ریا، حسادت، غیبت و بدگویی را به دنبال دارد و با گسترش این خصلتهای مخرب، جامعه دچار آسیب و خسارت بسیاری خواهد شد و اثر معنوی اعمال نیک و پسندیده را از بین برده و یا بی اثر می کند.

 

وی تصریح کرد: اگر انسان حب به دنیا را در خود تقویت کند و برای رسیدن به مادیات و دنیا گام بردارد اخلاق و معنویت در جامعه تاثیر خود را از دست می‌دهند‌. اما اگر دنیا را ابزاری برای تقویت معنویت در خود کند و از فرصت ها برای کسب فضائل استفاده کند  جامعه ای خودساخته و الهی خواهیم داشت.

 

وی به سالروز تاسیس امور تربیتی و روز تربیت اسلامی نیز اشاره کرد و تاکید کرد: متاسفانه جامعه امروز ما خلاء های فراوانی در تربیت اسلامی و صالح دارد. باید بتوانیم جامعه را بر اصول اسلامی پایه گذاری کنیم.

 

وی با تسلیت وفات حضرت زینب (س) تکریم و نکوداشت آن اسوه صبر و تقوا را از امور ضروری جامعه اسلامی دانست و با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این نهاد تاثیر گذار و مهم نظام اسلامی یادگار اندیشه بلند امام راحل است. در هفته ای که به نام احسان و نیکوکاری نامگذاری شده ضرورت دارد کمک به محرومین و آسیب دیدگان را از یاد نبریم و امدادگران این نهاد را در خدمت رسانی به محرومین و ایتام یاری کنیم.

 

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه در خصوص نهم اسفند ماه سالروز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز گفت: همه مسئولان کارهایشان برای رفاه و رفع موانع زندگی مردم است، اگر برجام را قبول کردیم برای رفاه مردم بود، قانون را هم برای مردم اجرا می کنیم.

 

وی یکی از ضروریات جامعه امروز را توجه به معیشت و کنترل قیمت های افسارگسیخته اعلام و خاطر نشان کرد: قطعا در تنظیم این قیمت ها اشکالاتی وجود دارد که در بازار یک ثبات و آرامش را نمی بینیم و جای تاسف دارد که سود این قیمت ها هم به کشاورزان و تولیدکنندگان و دامداران نمی‌رسد و دلالان هستند که این سود را می برند و باید جلوی این اجحاف گرفته شود.

کد خبر 1031652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha