نظام اسلامی یک سخت افزار است

حجت الاسلام کرامتی با تبیین تفاوت میان انسان سازی های اسلامی و غربی گفت: نظام اسلامی یک سخت افزار است که نرم افزار خاص خود را می خواهد لذا آموزش و پرورش اسلامی را نمی توان با نرم افزار غربی تدریس کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت السلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) دارای مقام معرفت توحیدی همراه با استقامت، صبر، شجاعت و عبادت بود و به تعبیر علامه طباطبایی  همه اجزای اسلام در صورت تجزیه درست، به توحید باز می گردد.


امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه هدف از تاسیس آموزش و پرورش در نظام اسلامی، انسان سازی است، تبیین کرد: انسان اهل علم، تقوا، خردمند، صالح، جهادی و دارای اخلاق الهی هدف تربیت در نظام اسلامی است.


وی با تبیین تفاوت انسان سازی در غرب و اسلام و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تاکید کرد: نظام اسلامی یک سخت افزار است که نیازمند نرم افزار خاص خود است از این رو نمی توان آموزش و پروش اسلامی را با معیارهای غربی با هر عنوانی تدریس کرد.


حجت الاسلام کرامتی واژه انفاق را کلمه ای پر تکرار در قرآن کریم خواند و بیان کرد: انفاق به معنای خرج کردن درست و از روی حساب و کتاب است، دستگیری از فقرا لازم است ولی خصوصیت و سیاست اسلام مبارزه با فقر است و ایجاد اشتغال، می تواند ریشه فقر را بخشکاند.


امام جمعه گلپایگان با تبیین رخ داد هایی که پیرامون کاهش تعهدات برجامی در پنجم اسفندماه گفت: رهبر معظم انقلاب بر یک صدایی میان قوا، اجرای کامل قانون خوب مجلس و حل اختلاف ها میان مجلس و دولت تاکید کرد./

کد خبر 1031654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha