نباید در مورد روند شیوع کرونا عادی انگاری می شد

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عادی انگاری مسئولان در رابطه با شیوع بیماری کرونا گفت: از مردم می خواهیم با حفظ فاصله گذاری اجتماعی نسبت به قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا به مسئولان کمک کنند.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شرایط فعلی کرونا گفت: یکی از بحث های جدی در بحث مقابله با کرونا موضوع مدیریتی است. دقیقا یک سال شده است که ما درگیر این بیماری هستیم ولی متاسفانه برخی سوء مدیریت ها باعث شده است که هنوز برای مقابله با این بیماری دچار مشکلاتی باشیم.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته موضوعی که وجود دارد، این است که ما باید عادت کنیم در عین اینکه باید کسب و کارها ادامه داشته باشد، فاصله اجتماعی و اصلاح روابط اجتماعی و مراودات اجتماعی در دستور کار افراد قرار گیرد. نمی توانیم همه جا را تعطیل کنیم چرا که اقتصاد کشور دچار مشکل می شود. باید تلاش کنیم در عین حفظ رعایت فاصله اجتماعی افراد کسب و کارهایشان را نیز داشته باشند تا معیشت شان دچار مشکل نشود.

 

وی ادامه داد: ما باید چند کار را انجام دهیم، نخست اینکه در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی به گونه ای عمل شود که عادی انگاری نشود. تصمیماتی در طول یک سال گذشته گرفته شده است که شرایط برای افراد عادی انگاری شده است. برگزاری جشنواره های مختلف و نمایشگاه های دایمی به خود برگزارکنندگان آسیب و لطمه زد و این پیام را به جامعه داد که شرایط عادی است.

 

یوسفی گفت: در سه ماه گذشته که تعداد مبتلایان چهار رقمی و تعداد مرگ و میرها سه رقمی شده بود، مردم این احساس خطر را کردند و با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل ها کمک کردند که آمار پایین بیاید اما بعد از اینکه از سوی مسئولان شرایط عادی نشان داده شد، مردم نیز کمتر مسایل را رعایت کردن و همین باعث می شود که ما در اواخر اسفند یا فروردین دچار مشکلاتی شویم.

 

وی با اشاره به آمار سفرهای تفریحی به استان های جنوبی یا استان های خوزستان، فارس، بوشهر و بندر عباس گفت: این سفرها بسیار برای این استان خطرناک است. از مردم می خواهیم از سفرهای غیر ضرور به این استان ها خودداری کنند البته باید مسئولان در بحث تردد به این استان ها محدودیت هایی را در نظر بگیرند.

 

وی اضافه کرد: یک سال است که کادر درمان ایثارگرانه با بذل جان خود سلامت را به مردم هدیه می دهند، پس ما نیز باید رعایت کنیم تا آنها بیش از این در این راه لطمات جانی ندهند.

 

وی در مورد وضعیت کرونای انگلیسی در استان خوزستان نیز گفت: از مسئولان می خواهیم محدودیت های تردد به استان خوزستان را تشدید کنند، پیام سفر نوروزی به مردم دهند، محدودیت هایی برای سفر اتباع بیگانه نیز در نظر گیرند. مردم نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این رابطه کمک کنند تا آمار مبتلایان و مرگ و میر در استان خوزستان و سایر استان های درگیر کم شود.

کد خبر 1031844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha