طرح خدمات مرجع مجازی و پیک کتاب در البرز اجرایی می شود/ امکان دسترسی به ۱۸۰۰ پایگاه اطلاعاتی

آشتیانی با اعلام خبر اجرای طرح پیک کتاب با هدف ارائه کتاب به درب خانه ها گفت: طرح خدمات مرجع مجازی با هدف خدمت رسانی نوین با همت نهاد کتابخانه های عمومی اجرا می شود.

« هادی آشتیانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اجرای طرح خدمات مرجع مجازی که در جریان شیوع بیماری کرونا برنامه ریزی شده است گفت: طرح خدمات مرجع مجازی با هدف خدمت رسانی نوین با همت نهاد کتابخانه های عمومی اجرا می شود. 

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز افزود: به منظور تأمین مطالبات و خواسته های اعضاء کتابخانه های عمومی با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، دسترسی به منابع الکترونیکی، منابع غیرکتابی، پایگاه اطلاعاتی ، مقالات فارسی و لاتین، خدمات مرجع مجازی و ارائه مشاوره های اطلاعاتی فراهم شد. 

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و امکان دسترسی به ۱۸۰۰ پایگاه اطلاعاتی کتاب در قالب طرح خدمات مرجع مجازی اظهار کرد: اعضاء نهاد کتابخانه های عمومی با مراجعه به پایگاه های اطلاعاتی منابع الکترونیکی از امکانات خدمات مرجع مجازی بهره مند می شوند. 

 

وی ادامه داد: طی مرحله نخست اجرای این طرح، کتابخانه های امیرکبیر و علامه حلی کرج، کتابخانه امام باقر(ع) نظرآباد، کتابخانه الهادی ساوجبلاغ و کتابخانه علامه امینی فردیس این خدمات مرجع مجازی را اارئه می دهند. 

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز خاطرنشان کرد: اجرای طرح پیک کتاب با هدف تحویل کتاب های درخواست شد به درب خانه ها از دیگر طرح های نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز است که متناسب با وضعیت شیوع بیماری کرونا اجرا می شود. 

 

 

کد خبر 1031906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha