طرح شورای مساجد «اولدهام» برای آگاه سازی در زمینه واکسیناسیون ضد کرونا

شورای مساجد اولدهام از افراد برجسته و رهبران اسلامی جامعه خواسته است تا در کارگاه های آموزشی برای آموزش در زمینه واکسیناسیون ضد کرونا و دیدگاه اسلامی در زمینه مصرف آن شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theoldhamtimes»،شورای مساجد اولدهام از افراد برجسته و رهبران اسلامی جامعه خواسته است تا در کارگاه های آموزشی برای آموزش در زمینه واکسیناسیون ضد کرونا  و دیدگاه اسلامی در زمینه مصرف آن شرکت کنند.

 

این درخواست پس از انجام نظرسنجی اخیر ارائه شد که نشان داد 50 درصد از افراد از تزریق واکسن امتناع می کنند.

 

در این نظرسنجی که در دسامبر سال 2020 انجام شد  از مسلمانان محلی سوال  شد که آیا اگر تزریق واکسن به آنها پیشنهاد شود ، قبول می کنند یا خیر ؟

 

در این نظرسنجی  28 درصد برای تزریق واکسن جواب مثبت دادند ، 22 درصد اظهار عدم اطمینان کردند و 50 درصد گفتند که واکسن نمی زنند.

 

عبدالباسط شاه ، سخنگوی شورای مساجد اولدهام در این باره گفت: رسانه های اجتماعی مقصر افزایش ظن و اطلاعات غلط در مورد واکسن هستند.

 

وی افزود: 50 درصد برای تزریق واکسن پاسخ منفی دادند زیرا اطلاعات آنها براساس آنچه از طریق شبکه های اجتماعی دریافت کرده اند ،بود و اکنون آنچه ما سعی می کنیم انجام دهیم این است که متخصصان و افرادی را که می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند ، آموزش دهیم تا اطلاعات درست را به شهروندان ارائه دهند.

 

وی افزود: مرحله اول این نوع آموزش ها به افراد برجسته ، افرادی که داوطلب هستند ، ائمه جماعات  و کمیته های مساجد هستند ،ارائه می شود.

کد خبر 1031944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha