بانوان با تاسی از حضرت زینب (س) نسبت به انجام مسئولیت های اجتماعی خود اقدام کنند

حجت الاسلام حسن زاده حضرت زینب (س) نمونه کامل یک انسان مورد تایید خداوند دانست و گفت: بانوان ما باید با تاسی از این بانوی بزرگوار در عین رعایت عفاف و حجاب مسئولیت های اجتماعی خود را کامل انجام دهند.

«حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: حقیقتا حضرت زینب (س) را باید بانوی صبر، استقامت و مسئولیت پذیری نامگذاری کرد زیرا غیر از این نمی توان حق مطلب را در مورد این بزرگوار ادا نمود.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان افزود: اگر چه از زوایای مختلف زندگی حضرت زینب (س) اطلاعات دقیق‌تری وجود ندارد اما همان میزان که تاریخ از رشادت های ایشان در عرصه های کربلا، کوفه و شام نقل کرده است شخصیت بزرگ ایشان را در همه لحظات زندگی نشان می دهد و می توان ایشان را به عنوان بهترین الگو انتخاب کرد.

 

وی با بیان اینکه معرفت، بصیرت، مسئولیت پذیری و تبعیت از امام زمان (عج) خود شاخصه هایی است که حضرت زینب (س) با آن شناخته می شود تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی که امروزه باید از ایشان الگوبرداری کرد ادامه دهنده راه شهدا بود که ایشان به درستی این وظیفه را انجام دادند.

 

حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: در شرایطی که امروز در آن واقع هستیم لازم است افرادی که صحنه های مختلف هشت سال جنگ تحمیلی را از نزدیک مشاهده کرده اند به درستی این وقایع را به نسل های آینده انتقال دهند، این یکی از سنگین ترین وظایف آنها است.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) نمونه کامل یک انسان مورد تایید خداوند است افزود: بانوان ما باید این را بدانند که گوشه گیری و خانه نشینی وظیفه آنها نیست، بانوان ما باید در عین عفاف و حجاب مسئولیت های اجتماعی خود را کامل انجام دهند زیرا حجاب محدودیت را در پی ندارد.  

 

کد خبر 1031967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha