توقیف محموله ۲۵ تنی شیر خشک قاچاق در دشتیاری

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان دشتیاری ۲۵ تن شیر خشک قاچاق قبل از خروج از کشور توقیف شد.

با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان "دشتیاری" 25 تن شیر خشک قاچاق قبل از خروج از کشور توقیف شد

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، در تشریح این خبر، اظهار داشت: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان دشتیاری هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "نوبندیان به راسک" به یک دستگاه خودروی تریلی مشکوک و آن را متوقف کردند.

 

وی افزود: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسي از آن 25 تن شیر خشک قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

 

سردار طاهری خاطر نشان کرد: در این رابطه یک متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد کشور ضربه می زند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را درخصوص فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان و احتکار کنندگان کالا و سودجویان اقتصادی با تماس 110 در اختیار پلیس بگذارند.

 

کشف ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط تکاوران قرارگاه عمار

 

با تلاش تکاوران عملیاتی انتظامی قرارگاه "عمار" استان ۲۴ هزار لیتر نفت گاز خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

 

سرهنگ "حمید نوری" فرمانده قرارگاه عمار استان سیستان و بلوچستان در تشريح اين خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي یگان تکاوری "106" در حين گشت زني در سطح محور مواصلاتی "زاهدان-خاش" به یک دستگاه کامیون نفتکش مشکوک شدند.


وی افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن 24 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

 

فرمانده قرارگاه "عمار" با بیان اینکه در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند، بر عزم تکاوران انتظامی استان در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی تاکید کرد.

 

با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دلگان اعضای یک باند حرفه ای سرقت احشام در این شهرستان متلاشی و 6 فقره سرقت کشف شد

 
سرهنگ"غلامرضا نورا" فرمانده انتظامی شهرستان دلگان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی گزارش های سریالی سرقت احشام از دامداران خرد شهرستان دلگان تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.


وی افزود: در بررسی های ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مشخص شد متهمان شبانه با نفوذ به دامداری های فاقد حفاظ و تجهیزات ایمنی اقدام به سرقت احشام می کنند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت ها و یک سری تحقیقات میدانی یکی از اعضای این باند سرقت را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی او را در اقدامی ضربتی دستگیر و تعدادی از احشام سرقت شده را از مخفیگاهش کشف کردند.

 

سرهنگ نورا اظهار داشت: متهم که در بازجوئی های اولیه منکر هرگونه جرمی بود در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی طی چندین مرحله بازجوئی به 6فقره سرقت احشام از دامداری های خرد و سنتی روستاهای شهرستان دلگان با همدستی 2 نفر از دوستانش اعتراف کرد.

 

وی عنوان کرد: در ادامه این عملیات تیم های عملیات ویژه پلیس پس از هماهنگی های لازم قضائی 2 عضو دیگر این باند را طی 2 عملیات مجزا دستگیر کردند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

کشف بیش از 20 هزار عدد مواد محترقه قاچاق در زاهدان

 

معاون هماهنگ کننده استان از کشف 20 هزار و 836 عدد مواد محترقه غیر مجاز و قاچاق در بازرسی از یک انبار باربری در شهرستان زاهدان خبر داد. 

 

سرهنگ "احمد نادریان " در تشريح اين خبر اظهار داشت: در اجراي طرح مبارزه با مواد محترقه به منظور پيشگيري از وقوع حوادث دلخراش در چهارشنبه آخر سال ماموران پلیس امنیت عمومی استان با انجام تحقيقات پليسي و اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی محل دپوی مقادیر زیادی مواد محترقه قاچاق و خطرناک در یک انبار بار بری در حومه شهر زاهدان شدند.

 

وی افزود: ماموران با کنترل نامحسوس محل پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگي قضائي وارد عمل شدند و در بازرسی از محل تعداد 20 هزار و 836 عدد مواد محترقه غیر مجاز و قاچاق را کشف کردند.

 

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش مواد محترقه کشف شده توسط کارشناسان 3 میلیارد و 840 میلیون ریال برآورد شده است.

 

سرهنگ نادریان با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف و معرفی او به مراجع قضائی از شهروندان خواست براي پيشگيري از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال، نظارت بر رفتار فرزندان خود را جدي بگيرند و در صورت داشتن هرگونه اطلاعات در خصوص تهیه و توزیع مواد محترقه، مراتب را با شماره تلفن 110در ميان بگذارند

 

کد خبر 1032039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha