تنها ۱۷ درصد مردم گلستان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند/ جلوگیری از هزینه جابه جایی شهرهای همجوار با احیای خلیج گرگان

حق شناس گفت: جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان گلستان مردم را نگران کرده است و تنها ۱۷ درصد مردم استان از تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (شنبه 9 اسفند) در ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان اظهار کرد: در گرگان و دشت و 280 هزار هکتار اراضی شمالی که یک سوم آن اراضی دیم و دو سوم اراضی دیم داریم که اتفاق بزرگی برای آن در گلستان افتاد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: اتفاق بزرگ در دولت زهکشی بود و حدود 80 هزار هکتار امسال زهکشی به بهره برداری رسید که این اقدام باعث افزایش عملکرد محصولات کشاورزی می شود.

 

حق شناس گفت: 350 هزار هکتار سال گذشته و امسال 100 هزار هکتار آبخیزداری و آبخوان داری شد که این اقدامات ماندگاری بود.

 

وی افزود: امروز 26 هکتار گلخانه در استان گلستان افتتاح می شود و کشت گلخانه ای یکی از اقدامات بزرگی است که در سالجاری اتفاق افتاده است.

 

استاندار گلستان بیان کرد: امسال حدود 10 هزار میلیارد تومان پروژه در استان گلستان به بهره برداری رسید که دو برابر اعتبارات پروژه های استان در سال گذشته بود.

 

حق شناس با بیان اینکه در سطح استان 130 بومگردی وجود دارد، متذکر شد: یک هزار و 800 کلاس درس از 12 هزار کلاس درسی که در استان گلستان وجود دارد در طول هشت سال گذشته ساخته شده است و تا هفته دولت سال آینده 200 کلاس درس دیگر نیز به بهره برداری می رسد.

 

استاندار گلستان بیان کرد: جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان گلستان مردم را نگران کرده است و تنها 17 درصد مردم استان از تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

 

حق شناس ابراز داشت: انتظار ما از سازمان برنامه این است که اعتبارات لازم برای سدشصت کلاته در نظر بگیرد.

 

وی افزود: میزان مصرف برق صنعتی به کل برق در استان گلستان 16 درصد است و این در حالی است که این شاخصه نصف میانگین کشوری است.

 

استاندار گلستان بیان کرد: خلیج گرگان مثل دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است و یک سوم این خیلج خشک شده و برای نجات این خلیج باید دو کانال خزئینی و چاپاقلی نیاز به لایروبی دارد.

 

حق شناس افزود: احیاء خلیج گرگان به معنی عدم جابه جایی شهرهای همجوار در سال های آینده است و یک سازمان باید مسئولیت احیای این خلیج را بپذیرد.

 

وی خواستار تامین اعتبار برای تکمیل سیکل ترکیبی نیروگاه علی آباد شد و گفت: بندر چوب از دیگر پروژه هایی است که در استان پیگیری می شود و امیدواریم نسبت به این طرح موافقت صورت بگیرد.

 

استاندار گلستان خواستار تامین اعتبار برای سالن ۶ هزار نفری سرپوشیده گرگان شد.

 

کد خبر 1032046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha