حضرت زینب (س) تربیت یافته خاندان رسالت و امامت بود

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه حضرت زینب (س) تربیت یافته خاندان رسالت و امامت بود گفت: پنچ تن آل عبا مربیان حضرت زینب کبری (س) بودند و پرورش ایشان را بر عهده داشتند و از این رو به خوبی در مقابل ستمگران ایستادگی کرد.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تسلیت و تعزیت وفات حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) به واسطه کمالات و شایستگی‌های بسیاری که داشتند، به القاب و نام‌های گوناگونی مانند صدیقه صغری، محدثه، عالمه، فاضله و کامله شناخته می‌شود.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه حضرت زینب (س) تربیت یافته خاندان رسالت و امامت بود افزود: حضرت زینب کبری (س) جامع همه کمالات انسانی بوده است که این کمالات در وجود نازنین ایشان متبلور هستند.

 

وی با اشاره به روایاتی از حضرت زینب (س) اذعان کرد: این حضرت دارای نگاه توحیدی و معرفتی به مسائلی که در دنیا برای اهل ایمان رقم می‌خورد بود که این نشان از فصاحت و بلاغت ایشان دارد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: حضرت زینب (س) در خانه امیرالمومنین (ع) به دنیا آمد، در دامان پرمهر حضرت فاطمه (س) بزرگ شد و پرورش قدسی ایشان در خانه‌ای بود که ایمان، پرهیزکاری، شجاعت و عفاف در آن موج می‌زد.

 

وی عنوان کرد: پنچ تن آل عبا مربیان حضرت زینب کبری (س) بودند که پرورش ایشان را بر عهده داشتند و از این رو به خوبی در مقابل ستمگران ایستادگی کرد.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بیان کرد: حضرت زینب (س) در میان خاندان پیامبر از شجاعت‌ترین و سخنورترین افراد بود و فصاحت و بلاغت بسیار شیوایی در کلامشان وجود داشت.

 

وی ادامه داد: حضرت زینب کبری (س) در زمینه‌های قرآنی هم فعالیت‌هایی داشتند که به این منظور باید از این بانو به عنوان آیینه تمام نمای مقام رسالت و امامت یاد کنیم.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در واقعه کربلا وظیفه حفاظت و حمایت از امام سجاد (ع)، ابلاغ پیام شهدای والامقام کربلا به همگان و سرپرستی از کاروان اسرا را بر عهده داشت یاد آور شد: اگر رشادت‌های حضرت زینب (س) نبود، حادثه کربلا و واقعه عاشورا به این شکل گسترش پیدا نمی‌کرد.

 

کد خبر 1032049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha