مزیت های تولید محصول کشاورزی برای گلستان فلاکت به بار آورده است/ اعتراض به قیمت گذاری تضمینی

مبصری گفت: در استان گلستان در تولید برخی از محصولات کشاورزی مثل کلزا، گندم و جو و مرغ مزیت داریم ولی این مزیت نه تنها خوشبختی برای ما به وجود نیاورده بلکه فلاکت به بار آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رضا مبصری» عصر امروز (شنبه 9 اسفند) در ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: محوریت اقتصاد در استان گلستان در مزیت کشاورزی قرار دارد و متاسفانه سرمایه بخش کشاورزی به رقم اهمیت در دنیا زیر دو درصد است.

 

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گلستان  ادامه داد: صنعتی که ذیل بخش کشاورزی در استان شکل می گیرد نیز ضعیف است و یکی از عوامل موثر در این زمینه قیمت گذاری محصولات کشاورزی است.

 

مبصری یادآور شد: در استان گلستان در تولید برخی از محصولات کشاورزی مثل کلزا، گندم و جو و مرغ مزیت داریم ولی این مزیت نه تنها خوشبختی برای ما به وجود نیاورده بلکه فلاکت به بار آورده است.

 

وی گفت: دولت با خرید تضمینی تلاش می کند که قیمت برخی از محصولات کشاورزی را پایین نگه دارد و این موضوع به اقتصاد بخش کشاورزی استان آسیب وارد می کند.

 

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گلستان  خاطرنشان کرد: در صنایع تبدیلی از افزایش قیمت نیز جلوگیری می شود و این مهم نیز باعث کاهش درآمدهای صنایع در استان شود و این مهم در 10 سال گذشته باعث آسیب به رشد درآمدی استان شده است.

کد خبر 1032095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha