ضرورت افزایش میزان تسهیلات اشتغال در گلستان/ تزریق اعتبار برای فاز دوم مجتمع پرورش میگو گمیشان

شریتعمداری گفت: باید میزان تسهیلات در حوزه اشتغال برای استان هایی مثل گلستان افزایش پیدا کند تا بتوانیم میزان اشتغال استان را بهبود ببخشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد شریعتمداری» عصر امروز (شنبه 9 اسفند) در ستاد استانی اقتصاد مقاومتی گلستان اظهار کرد: استان گلستان با وجود سابقه ارزشمند تاریخی باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: 120 روز کاری از دولت باقی مانده است و باید برخی از پروژه های نیمه تمام را در استان به سرانجام برسانیم.

 

شریتعمداری بابیان اینکه باید استان گلستان در حوزه اشتغال گام بردارد، افزود: کرونا باعث شد که 300 میلیون فقیر در جهان به وجود بیاورد و با توجه به صنایع قدیمی در استان تاثیر کرونا بر میزان درآمد مردم کاملا مشخص است و باید در دولت گلستان مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: در محاسبات ما در استان گلستان بالغ بر 67 هزار بیکار داریم و حدود هفت هزار و 60 طرح روستایی در استان به اجرا درآمده است که حاصل این طرح ها و تسهیلات نزدیک به 26 هزار شغل بوده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: باید میزان تسهیلات در حوزه اشتغال برای استان هایی مثل گلستان افزایش پیدا کند تا بتوانیم میزان اشتغال استان را بهبود ببخشیم.

 

شریتعمداری یادآور شد: تاکنون 685 میلیارد تومان تسهیلات با میانگین 6 درصدی در استان گلستان برای اشتغال اختصاص داده شده است و طرح تامین مالی مبتنی بر قرارداد در این استان موثر است و در پروژه آبزیان گمیشان تفاهم نامه ای صورت گرفته و این اقدام اشتغال خوبی در استان به وجود می آورد.

 

وی گفت: در حوزه پروژه نئوپان شموشک، توسعه پروژه الیاف بلند از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:  یک تفاهمنامه پنج ماهه در استان گلستان تنظیم شده است که بتوانیم در مدت باقی مانده از دولت پروژه های سایت پرورش میگو را در استان گلستان در فاز دوم به سرانجام برسانیم.

 

گفتنی است، تفاهم نامه ای به منظور ایجاد تعاونی و سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در فاز دوم مجتمع پرورش میگو در استان گلستان با حضور معاون رئیس جمهور در استان امروز به امضاء رسید.

کد خبر 1032109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha