تلاش دولت برای برداشتن فشار تحریم ها از دوش مردم/ بخش خصوصی به معنی واقعی هنوز میدان دار نیست

جهانگیری با بیان اینکه تلاش می کنیم فشار تحریم ها را از دوش مردم برداریم، افزود: در مواردی توانستیم تحریم ها را کم اثر و یا بی اثر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «اسحاق جهانگیری» عصر امروز (شنبه 9 اسفند) در ستاد استانی اقتصاد مقاومتی گلستان اظهار کرد: در سه سال اخیر تحریم های ظالمانه آمریکا به صادرات نفت و جابه جایی ارز از کشور و سیستم هواپیمایی و جاده ای اختلال ایجاد کرده بود.

 

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: با راهبرد مقام معظم رهبری ملت ایران در برابر فشار حداکثری اقتصادمقاومتی ایستادگی کردند و شاهد آن هستیم که دیگر از رئیس جمهور سابق آمریکا در عرصه سیاست که این تحریم ها را وضع کرده بود خبری نیست.

 

جهانگیری یادآور شد: بخش خصوصی به معنی واقعی هنوز میدان دار نیست و حمایت دولت و سیستم های بانکی در عرصه اقتصادی موثر است.

 

وی تاکید کرد: با وجود فشارهای آمریکا برای اینکه مردم از بدنه نظام جدا شوند و مردم در برابر حکومت قرار بگیرند شاهد آن هستیم که ملت ایران به خوبی این فشارها را با صبوری پشت سر گذاشتند و توانستیم کشور را سرپا نگاه بداریم.

 

معاون اول رئیس جمهور بابیان اینکه زندگی مردم با این فشارها و تحریم ها سخت شده است، افزود: امروز ملت ایران که این فشارها و تحریم ها ایستادگی کردند سرافراز هستند.

 

جهانگیری بابیان اینکه تلاش می کنیم که تحریم ها حتی یک روز زودتر برطرف شود، خاطرنشان کرد: این بدان معنی نیست که مسئولان کشور تسلیم باشد و اجازه دهد موج مشکلات در کشور حرکت کند.

 

وی گفت: از نظارت ها وحشت نداریم و قانون را در کشور اجرا می کنیم و می توانیم با یک صدا از عزت کشور در داخل و خارج از کشور دفاع کنیم.

 

معاون اول رئیس جمهور بابیان اینکه تلاش می کنیم فشار تحریم ها را از دوش مردم برداریم، ابراز داشت: در مواردی توانستیم تحریم ها را کم اثر و یا بی اثر کنیم و تا روزی که دولت بر سر کار است نسبت به این مهم اقدام می کنیم.

 

جهانگیری  متذکر شد: گاهی اوقات شرایط ما با شرایط مطلوبی که باید خود را با آن مقایسه کنیم متفاوت است.

 

وی بابیان اینکه به زودی واکسن های ایرانی به نتیجه می رسد، افزود: دولت علاوه بر آن در تلاش است که واکسن های استاندار و معتبر را وارد کشور کند.

 

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: استان گلستان ظرفیت های خوبی دارد و از مسئولان استان درخواست داریم که تصور این را نداشته باشند که دولت مرکزی در تهران برای توسعه استان ها تصمیم می گیرند و مسئولان استان باید در دوران ماموریت خود به دنبال اقدامات توسعه ای باشند.

 

جهانگیری در خصوص منطقه آزاد اینچه برون  یادآور شد: با توجه به ظرفیت راه آهن در این منطقه نسبت به ارائه این لایحه اقدام کردیم ولی در مجلس روند بررسی این طرح بسیار طولانی شده است و در نهایت در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده است.

 

وی بیان کرد: در کردستان نیز مردم منتظر ایجاد منطقه آزاد مریوان است و این در حالی است که مسئولان و افرادی دولت را به تعلل در تصمیم گیری متهم می کنند و این در حالی است که باید همه کمک کنیم این تصمیمات به موقع گرفته شود.

 

معاون اول رئیس جمهور به برنامه هفت ساله برای احیای خلیج گرگان اشاره کرد و افزود: باید این برنامه عملیاتی شود و لیستی از کارها و اقدامات دستگاه های اجرایی در این برنامه مشخص شده است و این خلیج مهمی است که حیات مردم استان گلستان به آن بستگی دارد.

 

کد خبر 1032113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha