تالارفخرالدین اسعدگرگانی ظرفیت میزبانی فستیوال های ملی را ندارد

کیوانفر گفت: تالار فخرالدین اسعد گرگانی بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و ظرفیت حمایت از هنرمندان برای فستیوال های ملی را در استان ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا کیوانفر» عصر امروز (شنبه 9 اسفند) در دیدار معاون اول رئیس جمهور با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی اجتماعی فرهنگی استان گلستان اظهار کرد: بودجه 60 میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه هنری مرکز شهر گلستان نیاز است که تاکنون رقم نخورده است.

 

فیلم ساز گلستانی ادامه داد: تالار فخرالدین اسعد گرگانی بیش از 50 سال قدمت دارد و ظرفیت حمایت از هنرمندان برای فستیوال های ملی را در استان ندارد.

 

کیوانفر بیان کرد: گالری و نگارخانه ای در خور شان برای فرهیختگان و صاحب مقامان حوزه هنر در استان گلستان وجود ندارد و یک نگارخانه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی وجود دارد که نیاز به پنج میلیارد تومان اعتبار دارد.

 

وی افزود: سامانه تحفه برای هنرمندان تسهیلاتی در نظر گرفته بودند که بنا بود کارمزد آن کم باشد ولی بانک ها به این مسئله مقید نیستند و تسهیلاتی با کارمزد 14 تا 18 درصد پرداخت می کنند.

 

فیلم ساز گلستانی خاطرنشان کرد: 16 سالن نیمه تمام در استان وجود دارد که می توان با تکمیل این سالن ها زمینه ای برای فعالیت هنرمندان استان به وجود آورد.

 

کیوانفر به ایجاد خانه هنرمندان تاکید کرد و افزود: بافت تاریخی متراکمی در استان وجود دارد که می توانیم از این ظرفیت برای خانه هنرمندان استفاده شود.

 

وی به بودجه نیم درصدی دستگاه های اجرایی برای خریدمحصولات هنرمندان تاکید کرد و افزود: در حوزه رسانه اصحاب رسانه فعال در خبرگزاری ها به دلیل عدم هماهنگی تامین اجتماعی از مزایای بیمه برخوردار نیستند و همچنین از آگاهی های دولتی نیز بی بهره می مانند.

 

کد خبر 1032126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha