به ازای ۱٣ هزار و ۶۴١ گلستانی تنها یک رسانه استانی فعالیت دارد

خواجه نژاد گفت: در استان گاستان به ازای ۱۳ هزار ۶۴۱ یک رسانه چاپی و الکترونیکی داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان، «احمد خواجه نژاد» عصر امروز (شنبه 9 اسفند) در دیدار معان اول رئیس جمهور با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی  اجتماعی فرهنگی استان گلستان اظهار کرد: به طور متوسط در هر هزار کیلومتر دو موسسه فرهنگی در کشور وجود دارد و در گلستان این میزان 1.3 است و از متوسط کشوری کمتر است.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی میرداماد گرگان ادامه داد: به ازای هر 100 نفر دو متر و 80 سانتی متر فضای کتابخانه ای وجود دارد  که در کشورهای پیشرفته این میزان هشت متر است ودر گلستان 1.4 است که 21 درصد کمتر از شاخص کشوری است.

 

خواجه نژاد افزود: به ازای هر باسواد به صورت استاندارد باید 1.5 کتاب در کتابخانه در وجود داشته باشد که در ایران این میزان  0.72 است و در گلستان0.47 است.

 

وی گفت: در استان گلستان به ازای  13 هزار 641 نفر یک رسانه چاپی و الکترونیکی داریم و در این بخش جزو استان های آخر کشور هستیم و در حوزه داشتن روزنامه نیز با یک روزنامه استان گلستان در بین استان های کشور در آخرین رتبه قرار دارد.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی میرداماد گرگان متذکر شد: موضوع فرهنگ و هنر و رسته های رسانه ای پایه های آن در استان مستحکم نیست و نیازمند توجه بیشتر است و دولت برای امنیت شغلی و رفع دغدغه های معیشتی خبرنگاران این حوزه گام بردارد و با ایجاد سرمایه گذاری در این مسیر به فعالان فرهنگی و هنری کمک کند.

کد خبر 1032135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha