۴۶ بیمار قطعی کرونایی در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند

یزدان پناه با بیان اینکه مجموع بیماران مشکوک ۱۵۲ نفر در بیمارستان ها و تعداد ۴۶ نفر قطعی کرونا هستند، گفت: تعداد بستری در بخش مراقبت های ویژه ۱۰ نفر، بهبودی کامل تا امروز ۲۴ هزار ۸۲۷ نفر و هزار و ۱۷۵ نفر در قرنطیه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» امروز (۹ اسفند ماه) در یکصد و نوزدهمین نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: تعداد مراجعین در روزهای گذشته تا امروز ۳۶۳ نفر است که نسبت به مدت مشابه قبل تعداد مراجعین کمتر شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کل افراد بستری شده ۱۲ هزار و ۱۲۰ نفر و کل ترخیص شده ها ۱۱ هزار و ۹۶۸ نفر است که ثبات بین ترخیصی ها  و بستری ها وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه مجموع بیماران مشکوک ۱۵۲ نفر در بیمارستان ها و تعداد ۴۶ نفر قطعی کرونا هستند، ادامه داد: تعداد بستری در بخش مراقبت های ویژه ۱۰ نفر، بهبودی کامل تا امروز ۲۴ هزار ۸۲۷ نفر و هزار و ۱۷۵ نفر در قرنطیه هستند.

 

یزدان پناه با اشاره به ۷۵ هزار نمونه  PCR، و ۱۸ هزار نمونه رپید تست، گفت: تعداد فوتی ها بر اساس PCR  مثبت بر اساس شهرستان، در بویراحمد ۱۹۷، گچساران ۹۱، کهگیلویه ۵۹، دنا ۲۵، چرام ۲۰، لنده ۱۷، باشت ۱۱، بهمئی چهار نفر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به میزان بروز بیماری ها در استان که ۴۰ در هزار نفر جمعیت و در کشور ۱۹.۲ در هزار نفر جمعیت است اشاره کرد و یادآور شد: میزان کشندگی در صد هزار نفر در کشور ۳.۷ دهم درصد و در استان ۱.۵ درصد است.

 

وی تعداد موارد مثبت کرونا تا روز گذشته را ۲۸ هزار ۵۶۶ نفر دانست و گفت: بیشترین میزان شیوع در لنده و باشت و کمترین در بهمئی و دنا است.

 

یزدان پناه با اشاره به اینکه شهرستان بویراحمد از وضعیت نارنجی به زرد تغییر کرده و کهگیلویه و گچساران در وضعیت نارنجی هستند و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد هستند، ادامه داد: آمار دیروز کرونا ۷۸۲ نمونه بوده که 496۴۹۶ مورد تست PCR و ۲۸۶ نمونه رپید تست بود که ۸۶ مورد مثبت مشاهده شد و حدود ۱۰ درصد موارد مثبت هستند و بیشترین موارد در شهرستان بویراحمد ۲۸ نفر، کهگیلویه ۱۷ نفر، گچساران ۱۱ نفر، باشت سه نفر، و چرام و دنا هر کدام یک نفر، بهمئی ۱۷ نفر و لنده هشت نفر است.

کد خبر 1032155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha