اجرای طرح شهید سلیمانی باعث کاهش آمار فوتی کرونایی شد

مطلق بر ضرورت ارتقای سطح سواد سلامت مردم نسبت به بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی باعث کاهش آمار مرگ و میر کرونا در ایران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمد اسماعیل مطلق» شب گذشته در جلسه هم اندیشی در راستای مدیریت بیماری کرونا و طرح شهید سلیمانی که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه ویروس کرونا به صورت مرتب در حال جهش است و ممکن است رفتار آن در هر نقطه‌ای متفاوت باشد.

 

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت افزود: برای کنترل طغیان کرونا باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد که اجرای طرح شهید سلیمانی نیز از این برنامه هاست که اجرای آن کاهش آمار مرگ و میر را به دنبال داشت.

 

وی اجرای مستمر طرح شهید سلیمانی را ضروری دانست و تصریح کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی قرار بود هر خانه یک پایگاه بهداشت باشد که اگر این طرح به درستی انجام می‌شد امروز شاهد وضعیت فعلی در خوزستان نبودیم.

 

مطلق با اشاره به اینکه بیشترین موارد ابتلا به کرونا در دزفول در دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در مراسم عروسی، تشییع و ترحیم گزارش شده است اضافه کرد: کرونا باید در دزفول به صورت محله محور مدیریت ‌شود، به این صورت که تمام شهرستان بلوک‌بندی و هر خانه به یک پایگاه بهداشت تبدیل شود که لازم است این امر مهم در سریع‌ترین زمان ممکن توسط ستاد کرونای شهرستان اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه ضروری است سطح سواد سلامت مردم را نسبت به بیماری کرونا  را ارتقا دهیم ابراز کرد: با مشارکت و همکاری مردم به خصوص، در محله ها و مساجد و با مشارکت روحانیون، بسیج و بزرگان و ریش سفیدان جوان ها و معلمین برای غلبه بر بیماری اقدام کنیم.

 

«علی قمیشی» نیز در این نشست  عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون از ۴۰ هزار و ۳۷۲ تست در شهرستان دزفول گرفته شده که نتیجه ۱۲ هزار و ۱۴۰ تست از این تعداد مثبت بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به انجام ۱۵۵ تست پی سی آر و ۱۴۹ تست سریع در ۲۴ ساعت گذشته در دزفول ابراز کرد: نتیجه ۵۹ تست پی سی آر، ۱۰ تست سریع و پاسخ تست ۱۰ نفر از افراد مشکوک به کرونا که در بیمارستان بزرگ دزفول بستری بوده اند مثبت اعلام شده که متاسفانه این آمار بالا و نگران کننده است.

 

وی ادامه داد:  متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش میزان تست های مثبت در دزفول هستیم؛ این آمار از ۲۰ دی ماه روند افزایشی داشته و نگران کننده است.

 

قمیشی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹ بیمار در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند یاد آور شد: تعداد مراجعه مبتلایان به کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول نسبت به میزان ترخیصی ها بیشتر شده، لذا  یک بخش کرونایی دیگر نیز به بخش کرونایی اضافه شده است.

 

کد خبر 1032197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha