صادرات ۲۴ میلیارد دلاری ایران به کشورهای همسایه

به گفته قمری، کاهش ۲۶ درصدی صادرات در ۶ ماهه اول امسال در حال حاضر به کمتر از ۱۲ درصد رسیده و تا پایان سال این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران شامگاه شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 67 درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان در کشور ایفا شده است.

 

احسان قمری با یادآوری اینکه 100 درصد ارز حاصل ارز صادرات بیش از 2 هزار و 200 صادر کننده به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است، گفت: این رقم 16 میلیارد یورو بوده است.

 

وی یکی از رسالت های وزارت صمت را تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی خواند و گفت: همه صادرکنندگان باید ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند.

 

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران  با یادآوری اینکه ارز 2 هزار و 500 واحد غیرتولیدی به کشور بازنگشته بود که کارت بازرگانی آنان تعلیق شد.

 

قمری به رفع تعلیق 1750 کارت بازرگانی در کشور اشاره کرد و گفت: تحریم های ظالمانه و شیوع کرونا مشکلاتی است که کشور با آن روبه رو است.

 

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران به بسته شدن مرزها با شیوع ویروس کرونا و مشکلات صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا در ۶ ماه نخست امسال صادرات را تحت الشعاع قرار داد.

 

وی با بیان اینکه صادرات ایران به کشورهای همسایه امروز به 24 میلیارد دلار رسیده است، گفت: پیش بینی می شود این رقم در سال آینده به 24 میلیارد و 48 میلیون دلار افزایش پیدا کند.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از آبان امسال مسئولیت ایفای تعهدات ارزی صادر کنندگان به وزارت صنعت، معدن و تجارت بازگشت، گفت: در حال حاضر تمام مرزهای ایران باز است و تجارت خارجی کشور به روند طبیعی خود بازگشته است.

 

به گفته قمری، کاهش ۲۶ درصدی صادرات در ۶ ماهه اول امسال در حال حاضر به کمتر از ۱۲ درصد رسیده و تا پایان سال این روند ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 1032208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha