رشد ۲۰ درصدی اهدای خون بانوان گلستانی در هفته نخست اسفند

بنی عقیل از رشد ۲۰ درصدی اهدای خون بانوان در هفته نخست اسفند نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

«سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به اینکه در ماه پایانی سال تعداد جراحی ها افزایش یافته است و از سویی دیگر بیمارانی که به صورت مستمر به فرآورده های خونی نیاز دارند سعی می کنند که این فرآورده های خونی را در پایان سال به دلیل تعطیلات نوروزی دریافت کنند میزان ذخایر استراتژیک خون گلستان کاهش یافته است.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: از سویی دیگر بیماری کرونا نیز مزید برعلت شده که مراجعات مردم در این ایام به مراکز انتقال خون کاهش یابد.

 

بنی عقیل یادآور شد: با این وجود آمارها در هفته نخست اسفند نشان می دهد که 20 درصد از اهداکنندگان خون را بانوان تشکیل دادند و اهدای خون بانوان در این هفته نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

 

وی افزود: امیدواریم در روزهای آینده اهدای خون مردم گلستان تداوم یابد تا شرمنده بیماران نشویم.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان متذکر شد: با توجه به کاهش ذخایر استراتژیک خون در گلستان نیاز بود که روزانه 160 تا 170 واحد خونگیری داشته باشیم که با استقبال مردم در هفته نخست اسفند روزانه 186 واحد خون از اهدا کنندگان دریافت شد.

 

بنی عقیل ابراز داشت: هنوز آمار ذخایر استراتژیک خون گلستان به مرز چهار روز نرسید ولی باز خرسند هستیم که  ذخایر خونی در استان کاهش پیدا نکرده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت تداوم اهدای خون تا پایان اسفند ذخایر خونی گلستان به روند قبل خود برگردد.

 

کد خبر 1032245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha