رسالت حضرت زینب(س) ماندگاری واقعه عاشورا بود

یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت زینب(س) برای اسارت انتخاب نشد بلکه برای رسالت انتخاب شد و زینب(س) سفیری برای ماندگاری واقعه عاشورا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت گونه عقیله العرب حضرت زینب کبری( س) همراه با گرامیداشت شهدای مدافع حرم با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور بانوان فاطمی و زینبی از سوی کانون فرهنگی قمربنی هاشم(ع) روستای کاغذی برگزار شد.

 

حجت الاسلام سیدرضا رزاقی در این مراسم با تسلیت وفات حضرت زینب کبری(س) و گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع حرم گفت: حضرت زینب کبری(س) با آن صلابت درتمام عمرخود شریک امام حسین (ع) بودند و از القاب آن حضرت شریک الحسین است.

 

این مبلغ دینی افزود: حضرت زینب(س) سفیره الحسین(ع) بود و برای اسارت انتخاب نشد بلکه برای رسالت انتخاب شد یعنی تا در قید حیات بودند از تمام موقعیت های زندگی خود برای حفظ وحراست از وقایع مهم عاشورا در مقابل ظلم و فساد یزید ایستاد.

 

حجت الاسلام رزاقی افزود: وقتی یزید در مقابل حضرت احساس غرورکرد وخود را پیروز جنگ پنداشت؛حضرت فرمود «وما رایت الاجمیلا» من به جز زیبایی در کربلا چیز دیگری ندیدم.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از شاخصه های حضرت زینب کبری (س) حلم وبردباری و استقامت ایشان بود، خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) اسوه صبر بود و در مقابل تمام ناملایمات همچون شهادت  فرزندانش، برادرانش واسارتش صبر و استقامت کرد تا پیام آور دین خدا باشد.

قرائت دعای ام داوود و ادای احترام به تمثال شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

 

کانون فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) روستای کاغذی از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل از کانون های فعال فرهنگی این شهرستان است که با ۴۰۰ عضو فعال از نیروهای جوان و نوجوان روستا، برنامه های مختلف فرهنگی مذهبی، هنری و اجتماعی را اجرا می کند./

کد خبر 1032286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha