۲۷۰۰ کتاب توسط کانون های فهمای چهارمحال و بختیاری معرفی شده است

مظاهری گفت: تعداد ۲۷۰۰ جلد کتاب توسط فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان چهارمحال و بختیاری در قالب طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» به صورت جمعی و مجازی برای علاقه مندان معرفی شده است.

«محمدرضا مظاهری» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: تعداد ۲۷۰۰ جلد کتاب توسط فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان چهارمحال و بختیاری در قالب طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» به صورت جمعی و مجازی برای علاقه مندان معرفی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» با محوریت مسجد و نظارت امام جماعت برگزار می شود که ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را دنبال می‌کند و هر هفته یک کتاب مفید به به صورت جمعی و مجازی معرفی می‌شود.

 

وی بابیان اینکه طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» از مهر ۹۹ امسال آغاز شده و تا مهر سال ۱۴۰۰ در سه مرحله اجرا می‌شود، ابراز کرد: نخست انتخاب کتاب در کارگروه محتوایی در مسجد متشکل از امام جماعت، کتابدار، مدیر کانون و سه تا پنج نفر از افراد صاحب‌نظر در حوزه کتاب البته اولویت با کتاب‌های مذهبی، اعتقادی و خانواده‌ محور در سه حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال است.

 

مظاهری گفت: در طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» چهارمحال و بختیاری تاکنون ۲ هزار و ۷۸۶ کتاب انتخاب و توسط امام جماعت و کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد چهارمحال و بختیاری معرفی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی، آشنایی با ناشران، نویسندگان و کتاب های مفید و نیازسنجی مطالعاتی نوجوانان و جوانان از اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

مظاهری ادامه داد: تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از دیگر اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

کد خبر 1032293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha