شناسایی شهید جاویدالاثر پس از ۱۲ سال خاکسپاری/ شهید گزمه از سال ۶۷ مفقود الاثر بود

عبدی گفت: حدود ۱۲ سال قبل پیکر شهید گزمه به عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای یکی از شهرهای استان خراسان جنوبی دفن شد و حالا با انجام آزمایشات (DNA) هویت این شهید شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کلاله، سردار« یونس عبدی» به همراه امام جمعه، فرماندار و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان؛ خبر شناسایی پیکر شهید جاویدالاثر، «نعمت الله گزمه» را به اعضای خانواده این شهید داد.

 

رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا در خصوص نحوه تفحص این شهید پرافتخار کشور گفت: شهید گزمه در سال ۱۳۸۷ و بعد از مدتی به دلیل نداشتن علائم شناسایی در معراج الشهداء قرار می گیرد و به عنوان شهید گمنام در شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی و در یک محیط فرهنگی به خاک سپرده شد.

 

سردار عبدی ادامه داد: ما از طریق ستاد معراج الشهدای استان تهران، حامل پیام شناسایی شهید گزمه هستیم.

 

گفتنی است، حدود ۱۲ سال قبل پیکر شهید گزمه به عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای یکی از شهرهای استان خراسان جنوبی دفن شد و حالا بعد از گذشت ۱۲ سال و با انجام آزمایشات دی ان ای (DNA) هویت این شهید والامقام شناسایی شد.

 

لازم به ذکر است شهید نعمت الله گزمه متولد ۱۳۴۴ در روستای آق قمیش کلاله بود که در سال ۱۳۶۵ به استخدام ژاندارمری در آمد و در اول تیرماه ۱۳۶۷ در درگیری با ارتش بعث صدام مفقودالاثر شد.

 

کد خبر 1032346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha