موضوع تربیت نسل جدید باید جدی گرفته شود

حجت الاسلام اجرایی، گفت: یکی از چیزهایی که در آموزشگاه های ما باید جدی گرفته شود موضوع تربیت نسل جدید است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  آموزش و پرورش بعد از ۴۲سال هنوز جایگاه قابل قبولی برای تربیت قائل نیست و یکی از حساس ترین نقاط تربیتی که وظیفه تربیت نسل آینده را بر دوش دارد اموزش و پرورش است.

 

وی با اشاره به اینکه تربیت از آموزش و پرورش شروع می شود،خاطر نشان کرد: بنابراین تربیت نسل آینده را باید از آموزش و پرورش شروع کنیم و این که همه کار ها را در دانشگاه انجام دهیم دیر است زیرا بعد از ۴۲سال از پیروزی انقلاب اسلامی که باید مبتنی بر اسلام و معنویت باشد چرا هنوز دانش آموزان بعد از گذشت ۱۲سال از تحصیل اولیات مسائل دینی را متوجه نیستند و حتی تلاوت و روخوانی قرآن را بلد نیستند اینها فاجعه است برای نظام اسلامی و باید مجلس و دولت در این خصوص فکری کنند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: دانش آموزانی که از مدرسه فارغ التحصیل میشوند باید در تراز انقلاب اسلامی، و جمهوری اسلامی باشند و یک حداقل هایی داشته باشند، دانش آموز باید ایمانش کامل و نسبت به قرآن و فهم و تدبر در آن آگاهی داشته باشد.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به اینکه کمترین هزینه برای تربیت می شود، افزود: متاسفانه داریم می بینیم که در آموزش و پرورش کمترین هزینه برای تربیت می شود که اصلاً به چشم نمی آید هم وزیر آموزش و پرورش و هم مجلس در کمیسیون های آموزش و فرهنگی باید فکری بکنند این دانش آموزان امروز هستند که مدیران فردای ما می شوند اینها باید تربیت اسلامی بشوند.

 

وی در پایان گفت:  البته قدردانی می کنیم از زحمات معلمان انقلابیمان و گرامی می داریم یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را که در زمینه علوم تربیتی فعالیت های موثری داشتند.

 

کد خبر 1032392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha