ترویج مطالعه از رسالت های مهم متولیان حوزه فرهنگ است

حجت الاسلام اسلامی گفت: یکی از وظایف و رسالت های مهم و تأثیرگذار متولیان فرهنگی ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی اسلامی» در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین که امروز (یکشنبه 10 اسفند) در دفتر امام جمعه شهر تاکستان برگزار شد، بیان کرد: کتاب و کتابخوانی از جمله نیازهای ضروری جامعه امروز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان ادامه داد: یکی از وظایف و رسالت های مهم و تأثیرگذار متولیان فرهنگی شهرستان ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و تسهیل امر مطالعه برای علاقمندان است.

 

وی اعلام کرد: کتابخانه های عمومی  مراکز فرهنگی امن و مورد انتظارمردم  هستند و تاکستان با قدمت فرهنگی بالا، ظرفیت های بسیاری برای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی دارد.

 

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار کرد: امروزه کتابخانه های عمومی نقش مهمی در عرصه فرهنگی دارند و برنامه های متنوع فرهنگی از قبیل نشست های کتاب خوان، نقد، معرفی و رونمایی کتاب و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بخشی از فعالیت کتابخانه های عمومی است.

 

«فاطمه محمدبیگی» خاطر نشان کرد: تجهیز و توسعه کتابخانه ‌ای این شهرستان جزو اولویت‌ ها است و این اداره کل آمادگی دارد، پس از طی مراحل قانونی کتابخانه مشارکتی و سیار را راه اندازی کند.

 

وی یادآور شد: وجود هفت باب کتابخانه عمومی در شهرستان تاکستان، برای مردم فرهنگ دوست، اهل مطالعه و فرهیخته این منطقه بسیار کم بوده و با افزایش تعداد کتابخانه ها انتظار می رود تا مردم به راحتی به این مراکز دسترسی داشته و از خدمات متنوع آن ها بهره مند شوند.

 

کد خبر 1032418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha