راه اندازی کارخانه قند قهستان در اولویت دستگاه قضایی خراسان جنوبی است

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه راه اندازی کارخانه قند قهستان در اولویت دستگاه قضایی استان است، گفت: با توجه به اینکه شکر و قند جزو کالاهای اساسی است باید سهم تولید این اقلام در استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام« ابراهیم حمیدی» امروز (۱۰ اسفند) در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری برای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: در سال آینده نیز هر سه ماه جلسات این ستاد برای پیگیری اجرای مصوبات برگزار خواهد شد تا شاهد رونق و ادامه تولید و اشتغال در استان باشیم و تلاش می شود سهم قوه قضاییه در اشتغال و رونق تولید مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه را ایفا کنیم.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به بازدید میدانی از کارخانه قند قهستان طی یکسال و نیم گذشته، افزود: این واحد تولیدی با قدمت بیش از نیم قرن از ظرفیت های خوب تولیدی در استان است که با مشکلات و مطالبات فراوان تعطیل شده بود لذا پیگیری رفع مشکلات و راه اندازی مجدد آن در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه اکنون ۸۰ درصد ماشین آلات این کارخانه بازسازی شده و آماده فعالیت و بهره برداری تا ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ است، ادامه داد: با توجه به اینکه شکر و قند جزو کالاهای اساسی است باید سهم تولید این اقلام در استان افزایش یابد.

 

حجت الاسلام حمیدی با تأکید بر اینکه راه اندازی کارخانه قند قهستان در اولویت دستگاه قضایی استان است، گفت: این کارخانه در ابتدای فعالیت نیازمند ۴۰ هزار تن چغندر قند است و ظرفیت تولیدی آن در زمان برداشت محصول چغندر قند تا ۱۰۰ هزار تن است که مصوب شد جهاد کشاورزی و هیات مدیره کارخانه طی نشستی با شرکت های سهامی زراعی در زمینه افزایش سطح زیر کشت توافقاتی انجام دهند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: حدود ۱۷۰ هکتار اراضی آماده کشت چغندر قند است که می تواند نیاز مواد اولیه کارخانه قند قهستان را تأمین کند و در فصلی هم که چغندر قند در استان کشت نمی شود شکر خام با همکاری اداره صمت در اختیار این کارخانه قرار می گیرد تا کارخانه فعال باشد.

 

وی به بررسی مشکلات کشتارگاه آرک آریا شرق در شهرستان خوسف اشاره کرد و تصریح کرد: یک از مشکلات این واحد تولیدی تأمین روزانه ۴۰ متر مکعب آب شرب مورد نیاز بود که مقرر شد در وهله نخست شرکت آب و فاضلاب  ۲۵ مترمکعب آب شرب در اختیار این واحد تولیدی قرار دهد تا بتوانند فعالیت خود را تا اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز کنند.

 

اقدامات بانک‌ها نباید منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود

حجت الاسلام حمیدی یکی دیگر از مشکلات این کشتارگاه را بحث استرداد مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد و گفت: در این راستا کارگروهی برای پیگیری رفع مشکل از اداره کل امور مالیاتی و سازمان بازرسی تشکیل می شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: در جلسه امروز مشکلات کارخانه سفال نیلوی شرق و مشکلات ایستگاه فرآوری زرشک و پسته کارگر مطرح و تصمیمات خوبی برای رفع مشکل این واحدهای تولیدی گرفته شد.

 

وی در پایان با اشاره مشکلات برخی واحدهای تولید با بانک ها، تأکید کرد: حداکثر همراهی با تولیدکنندگان داشته و اقدامات بانک ها نباید منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی استان شود.

 

کد خبر 1032433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha